Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει κάνει εντυπωσιακό «μπάσιμο» στην τεχνολογία, αν κρίνουμε από τις ανακοινώσεις που παρακολουθήσαμε διά ζώσης στη CES 2023 που διεξάγεται στο Λας Βέγκας. Την παράσταση έκλεψαν φυσικά οι SONY και HONDA, δύο εταιρείες από ισάριθμους διαφορετικούς «κόσμους» οι οποίες αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους δημιουργώντας ένα καινούριο brand κατασκευαστή οχημάτων. Το όνομα αυτού, AFEELA, με την εμπορική και λιγότερο ευφάνταστη ονομασία SONY HONDA MOBILITY.
Στη CES λοιπόν οι δύο εταιρείες παρουσίασαν ένα πρωτότυπο, θέτοντας ως χρονιά-ορόσημο για την κυκλοφορία του το 2026, αφού έως τότε θεωρούν πως θα πρέπει να έχει διατεθεί στην αμερικανική αγορά. Σημείωσε πως AFEELA είναι το όνομα της κατασκευάστριας εταιρείας και όχι του μοντέλου. Περαιτέρω πληροφορίες για εκείνη βέβαια παραμένουν προς ώρας άγνωστες, πέραν του ότι θα εστιάζει στα ηλεκτροκίνητα οχήματα παραγωγής, εκμεταλλευόμενη την εμπειρία της SONY επάνω στην AI, την ψυχαγωγία, την εικονική και την επαυξημένη πραγματικότητα.
«Η AFEELA αντιπροσωπεύει βάσει του οράματός μας, το κόνσεπτ μίας διαδραστικής σχέσης στην οποία οι άνθρωποι νιώθουν την αίσθηση της κίνησης βάσει των “θέλω” τους και αντίστοιχα η κίνηση μπορεί να ανιχνεύσει και να αντιληφθεί τους ανθρώπους και την κοινωνία, χρησιμοποιώντας αισθητήρια όργανα και τεχνολογίες AI», ανέφερε με αφορμή τη συνεργασία των δύο εταιρειών ο επικεφαλής της SONY HONDA MOBILITY, Yasuhide Mizuno.
Όσο για το -premium- όχημα που είδαμε στη CES, διαθέτει προσεγμένο και μοντέρνο design (με vibes… PORSCHE), θυμίζοντας πάντως το αυτοκίνητο που είχε παρουσιάσει η SONY (επίσης πρωτότυπο) τρία χρόνια πριν και πάλι στη CES. Στο εξωτερικό του υπάρχουν πάνω από 40 αισθητήρες, συμπεριλαμβανομένων καμερών, ραντάρ και συστημάτων υπερήχων και lidar, υλοποιώντας το κόνσεπτ της αυτόνομης οδήγησης. Η τελευταία (autonomy) άλλωστε αποτελεί έναν εκ των τριών πυλώνων της AFEELA με τους άλλους δύο να είναι η επαύξηση (augmentation) και η έλξη (affinity -λογικά μεταξύ ανθρώπου και οχήματος).