Εξαγορά έκπληξη της Figma από την Adobe με 20 δισ. δολάρια

1 έτος πριν

Η Adobe προχώρησε σε μια από τις μεγαλύτερες εξαγορές στην ιστορία της αλλά και σε μια πολύ σημαντική κίνηση σε ότι αφορά τα εργαλεία σχεδιασμού στα οποία άλλωστε ειδικεύεται. Συγκεκριμένα η εταιρεία εξαγοράζει τη διαδικτυακή πλατφόρμα συνεργατικού σχεδιασμού Figma έναντι περίπου 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε μετρητά και μετοχές. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη εξαγορά ιδιωτικής εταιρείας λογισμικού μέχρι σήμερα, σύμφωνα με την Katie Roof του Bloomberg.

Η Adobe ελπίζει ότι η συμφωνία θα "επιταχύνει" τη δημιουργικότητα στο διαδίκτυο και θα κάνει πιο ελκυστική την συνδρομητική της πρόταση του Creative Cloud η οποία ήδη περιέχει μερικά από τα πιο δημοφιλή προγράμματα του χώρου όπως το PhotoShop και το Adobe XD. Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι πολλές από τις δυνατότητες που προσφέρουν οι εφαρμογές της Adobe θα βρουν το δρόμο τους στην πλατφόρμα της Figma η οποία ήδη χρησιμοποιείται από κορυφαίες εταιρείες του χώρου. Μία από αυτές είναι η Microsoft, με τους μηχανικούς της εταιρείας να στηρίζονται στο Figma όπως έχει γνωστό κατά το παρελθόν, για τις σχετικές ανάγκες κατά την ανάπτυξη των Windows και Office.

Οι δύο εταιρείες αναμένουν ότι η αγορά θα ολοκληρωθεί κάποια στιγμή το 2023, αν λάβει την έγκριση των ρυθμιστικών αρχών και των μετόχων. Ο συνιδρυτής και επικεφαλής της Figma, Dylan Field, θα συνεχίσει να ηγείται της εταιρείας του εάν και όταν οριστικοποιηθεί η εξαγορά, αλλά θα αναφέρεται στον David Wadhwani, επικεφαλής της Adobe για τα ψηφιακά μέσα, ο οποίος θα είναι ο επικεφαλής της νέας εταιρείας που θα δημιουργηθεί.

Από τη σχετική ανακοίνωση, καταλαβαίνουμε ότι η Adobe δεν θα προχωρήσει σε αλλαγές στην εφαρμογή του Figma, τουλάχιστον όχι στην αρχή. Ο Field τόνισε σε ένα blog post ότι η Adobe είναι "βαθιά δεσμευμένη" να διατηρήσει τη Figma ως αυτόνομη εταιρεία. Προς το παρόν δεν υπάρχει "κανένα σχέδιο" για να αλλάξει η τιμολόγηση του Figma και θα παραμείνει δωρεάν για εκπαιδευτική χρήση.

Αν και η εξαγορά είναι τεράστια, δεν αποτελεί έκπληξη δεδομένων των προηγούμενων κινήσεων της Adobe. Πριν λίγο καιρό, προχώρησε στην εξαγορά της πλατφόρμας συνεργασίας βίντεο Frame.io το 2021 ενώ έχει κάνει κινήσεις σε εργαλεία βασισμένα στο διαδίκτυο με προτάσεις όπως το Creative Cloud Express. Η Figma είναι μια λογική (και πολύ σημαντική) επέκταση αυτής της στρατηγικής αφού θα μπορούσε να βοηθήσει να γίνει η διαδικτυακή ομαδική εργασία βασικό στοιχείο της δημιουργικής διαδικασίας σε εταιρείες που χρησιμοποιούν εφαρμογές όπως τα Photoshop και το Premiere.