Η GOOGLE ετοιμάζει μια ευρείας κλίμακας αναβάθμιση της μηχανής αναζήτησης που, όπως αναφέρει, θα βελτιώσει την ποιότητα και την αυθεντικότητα των αποτελεσμάτων που παρέχει.
Σε μια νέα ανάρτηση στο blog της, η εταιρεία περιγράφει μια σειρά αλλαγών που πρόκειται να κυκλοφορήσουν τους επόμενους μήνες, ο γενικός στόχος των οποίων είναι η πάταξη του φαινομένου "SEO-first", περιεχομένου δηλαδή που έχει σχεδιαστεί για να αποδίδει καλά στην κατάταξη αναζήτησης χωρίς να απευθύνεται άμεσα στις ανάγκες των αναγνωστών.
Παρομοίως, η GOOGLE θα προσπαθήσει να υποβαθμίσει το μη πρωτότυπο περιεχόμενο και τις αναφορές, συμπεριλαμβανομένων των συγκεντρωτικών πληροφοριών που δεν προσθέτουν οι ίδιες αξία στη συζήτηση, προκειμένου να προωθήσει τις κριτικές προϊόντων που υποδεικνύουν σαφή τεχνογνωσία από πρώτο χέρι.
Η GOOGLE δημοσιεύει χιλιάδες ενημερώσεις για το σύστημα κατάταξης της μηχανής αναζήτησής της κάθε χρόνο. Αν και οι περισσότερες επιφέρουν σταδιακές βελτιώσεις (και πιθανώς μερικές φορές μια βουτιά στην ποιότητα των αποτελεσμάτων), η τελευταία αναμένεται να έχει σημαντική επίδραση στην εμπειρία του χρήστη.
Απαντώντας σε ερωτήσεις, ο Danny Sullivan της GOOGLE, του οποίου η δουλειά είναι να βοηθά το κοινό να κατανοεί καλύτερα την αναζήτηση της εταιρείας, εξήγησε ότι τα ερωτήματα που σχετίζονται με αγορές, ψυχαγωγία και τεχνολογία, καθώς και οι αναζητήσεις τύπου "how-to", θα επωφεληθούν περισσότερο. «Συνήθως ανακοινώνουμε ενημερώσεις κατάταξης που θα γίνουν αισθητές ή που αναμένουμε να γίνουν ιδιαίτερα αισθητές από τους εκδότες», δήλωσε.
Πρόσθεσε ακόμα ότι «αυτή είναι μια σημαντική ενημέρωση κατάταξης για την Αναζήτηση και θα συνεχίσουμε αυτό το project με περισσότερες ενημερώσεις σε αυτό το πνεύμα τους επόμενους μήνες. Οι χρήστες θα πρέπει να περιμένουν να δουν τη χρησιμότητα των αποτελεσμάτων αναζήτησης να εξελίσσεται και να βελτιώνεται σε αυτό το διάστημα».
Σε γενικές γραμμές, ο στόχος είναι να ελαχιστοποιηθεί η συχνότητα με την οποία οι χρήστες απογοητεύονται από τα αποτελέσματα αναζήτησης, είτε επειδή το περιεχόμενο έχει σχεδιαστεί κυρίως για να δημιουργήσει κλικ, είτε επειδή δεν παρέχει τις απαραίτητες πληροφορίες. Η GOOGLE αναφέρει ότι η ενημέρωση θα αποφέρει μεγαλύτερο όγκο αποτελεσμάτων που περιέχουν «κάτι που δεν έχετε ξαναδεί».
Από την άλλη πλευρά της εξίσωσης, η ενημέρωση αναμένεται να έχει ουσιαστικό αντίκτυπο και στους εκδότες και τους δημιουργούς περιεχομένου. Ο Sullivan αναφέρει ότι τα καταστήματα που ήδη παρέχουν «πρωτότυπο, χρήσιμο περιεχόμενο» μάλλον δεν θα επηρεαστούν από την αλλαγή ή μπορεί να παρουσιάσουν αύξηση της επισκεψιμότητας τους. Άλλοι, ωστόσο, πιθανότατα θα δουν τις σελίδες τους να πέφτουν στην κατάταξη.