Πρώτη πτώση στα έσοδα για τη META (Facebook) και ώρα για αποφάσεις

1 έτος πριν
meta_facebook

Μετά από χρόνια που το βέλος των πωλήσεων έδειχνε μόνο προς τα πάνω, η META - η εταιρεία που ήταν γνωστή ως Facebook – ανακοίνωσε τα τελευταία της οικονομικά αποτελέσματα στα οποία σημειώνει πτώση στα έσοδα.

Για το δεύτερο τρίμηνο του 2022, η META ανακοίνωσε έσοδα 28,82 δισεκατομμύρια δολάρια, μειωμένα κατά 1% σε ετήσια βάση. Σημαντικότερο όμως είναι το γεγονός ότι τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 36%, στα 6,69 δισ. δολάρια ή στα 2,46 δολάρια ανά μετοχή.

Για το τρίτο τρίμηνο του έτους, η META δεν εμφανίζεται αισιόδοξη με τον διευθύνων σύμβουλο και συνιδρυτή του Facebook, Mark Zuckerberg, να δηλώνει ότι με την επιβράδυνση των εσόδων η εταιρεία επιδιώκει να μειώσει το μέγεθος του εργατικού δυναμικού της. «Το σχέδιό μας είναι να μειώσουμε σταθερά την αύξηση στις προσλήψεις προσωπικού κατά το επόμενο έτος», δήλωσε ο Zuckerberg στην επίσημη ανακοίνωση των αποτελεσμάτων προσθέτοντας ότι «πολλές εσωτερικές ομάδες της META θα συρρικνωθούν».

Συνολικά η META είχε 83.553 υπαλλήλους μέχρι τις 30 Ιουνίου, αυξημένους κατά 32% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. «Το γεγονός ότι προσλάβαμε πολλούς ανθρώπους νωρίτερα φέτος σημαίνει ότι η αναφερόμενη ετήσια αύξηση του προσωπικού μας θα εξακολουθεί να είναι σημαντική για τα επόμενα τρίμηνα, αλλά θα συνεχίσει να μειώνεται με την πάροδο του χρόνου», πρόσθεσε ο Zuckerberg. «Τώρα είναι μια περίοδος που απαιτεί μεγαλύτερη προσοχή και ένταση και περιμένω να πετύχουμε περισσότερα με λιγότερους πόρους».

Τα αποτελέσματα της  ΜΕΤΑ για το β' τρίμηνο ήταν κατώτερα από τις εκτιμήσεις των αναλυτών της Wall Street που προέβλεπαν έσοδα 28,94 δισ. δολάρια και κέρδη 2,61 δολάρια ανά μετοχή.

Τα έσοδα του γ' τριμήνου αναμένεται να διαμορφωθούν στα 26-28,5 δισ. δολάρια, δήλωσε ο CFO Dave Wehner κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων - ουσιαστικά σταθερά έως μειωμένα σε σχέση με τα 28,3 δισ. δολάρια του γ' τριμήνου του 2021. Οι προοπτικές «αντανακλούν τη συνέχιση της μειωμένης διαφημιστικής ζήτησης που βιώσαμε κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου, το οποίο πιστεύουμε ότι οφείλεται στην ευρύτερη μακροοικονομική αβεβαιότητα», ανέφερε σε δήλωσή του. Η  ΜΕΤΑ αναμένει επίσης ότι τα έσοδα του τρίτου τριμήνου για την Reality Labs, το τμήμα δηλαδή που είναι υπεύθυνο για τις AR και VR προσπάθειες της εταιρείας, θα είναι χαμηλότερα από τα έσοδα του δεύτερου τριμήνου, τα οποία ανήλθαν σε 452 εκατομμύρια δολάρια (αύξηση 48% σε ετήσια βάση).

Η εφαρμογή του Facebook είχε 1,968 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες μέχρι τον Ιούνιο του 2022, αυξημένους κατά 3% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και μια μικρή αύξηση 8 εκατομμυρίων σε καθημερινά ενεργούς χρήστες σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο. Οι αναλυτές ανέμεναν μείωση 30 εκατομμυρίων Facebook χρηστών την περίοδο αυτή, σύμφωνα με την FactSet. Οι μηνιαίοι ενεργοί χρήστες του Facebook ήταν 2,93 δισεκατομμύρια στις 30 Ιουνίου, μειωμένοι κατά 3 εκατομμύρια σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο.