TikTok & Instagram λειτουργούν ως μηχανές αναζήτησεις για τους GenZ

1 μήνας πριν
tiktok

Σχεδόν το 40% της Gen Z (όσοι γεννήθηκαν δηλαδή από το 1997 έως το 2012) προτιμά την αναζήτηση στο TikTok και στο Instagram παρά στην κλασική αναζήτηση και στους χάρτες της Google. Ίσως σε εκπλήξει το γεγονός ότι οι πληροφορίες αυτές δεν προέρχονται από κάποια τυχαία εταιρεία αλλά από την ίδια τη Google με δεδομένα που έχει στη διάθεσή της.

Το TikTok, το οποίο είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εφαρμογή μέσων κοινωνικής δικτύωσης, έχει εκτιναχθεί σε δημοτικότητα τα τελευταία χρόνια - τόσο πολύ που οδήγησε τους ανταγωνιστές της εταιρείας όπως το Instagram και το Snapchat να «εμπνευστούν» λειτουργίες αντίστοιχες σε ότι αφορά το βίντεο, παρουσιάζοντας τα Reels και Spotlight αντίστοιχα. Τώρα, όπως μας εξηγεί υψηλόβαθμο στέλεχος της Google, το TikTok αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο οι νέοι πραγματοποιούν αναζητήσεις στο διαδίκτυο και η Google εργάζεται για να «ακολουθήσει το ρεύμα». Τα μίνι βίντεο της υπηρεσίας τα οποία δημιουργούν οι ίδιοι οι χρήστες, σε συνδυασμό με το φοβερό αλγόριθμο που προτείνει περιεχόμενο που πάντα έχει ενδιαφέρον για τον χρήστη, αποτελούν τη συνταγή της επιτυχίας.

Ο αντιπρόεδρος της Google, Prabhakar Raghavan, δήλωσε στο συνέδριο Fortune Brainstorm Tech ότι σύμφωνα με τις εσωτερικές μελέτες της εταιρείας του, «περίπου το 40% των νέων όταν αναζητούν ένα μέρος για μεσημεριανό γεύμα, δεν το κάνουν στα Google Maps ή στο Google Search αλλά στο TikTok και το Instagram».

Η εταιρεία αναφέρει ακόμα ότι αντιμετωπίζει ισχυρό ανταγωνισμό από μια σειρά πηγών, συμπεριλαμβανομένων γενικών και εξειδικευμένων μηχανών αναζήτησης, καθώς και mobile εφαρμογών. Παράλληλα η Google επισημαίνει τις αλλαγές που σκοπεύει να κάνει στη μηχανή αναζήτησής της για να προσελκύσει ένα νεότερο κοινό, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας ενός χρήστη να στοχεύει με την κάμερά του smartphone του μια περιοχή και να «συλλέγει άμεσα πληροφορίες για τα αντικείμενα και ότι άλλο υπάρχει στη σκηνή αυτή».

Ένα ακόμη δεδομένο που πρέπει να έχεις υπόψη σου είναι ότι η ραγδαία δημοφιλία του TikTok, θα έχει ως αποτέλεσμα έως τα τέλη του 2024 να έχει ξεπεράσει σε διαφημιστικά έσοδα το YouTube. Τρελό;