Το TWITTER έχασε τα 2/3 της αξίας του από τη στιγμή που το εξαγόρασε ο Musk

1 έτος πριν
Elon Musk

Η δημοφιλής πλατφόρμα μέσων κοινωνικής δικτύωσης αξίζει μόνο το ένα τρίτο περίπου της αξίας που πλήρωσε ο Elon Musk και οι 19 συνεπενδυτές του για να την αποκτήσουν στα τέλη του περασμένου έτους, σύμφωνα με μια νέα αποκάλυψη από έναν από αυτούς τους επενδυτές.

Μια μηνιαία έκθεση αξιολόγησης χαρτοφυλακίου από τη Fidelity αντανακλά την υποβάθμιση σε όλο το εύρος της. Η Fidelity κατείχε μερίδιο 20 εκατομμυρίων δολαρίων στο TWITTER πριν αυτό πωληθεί στον μεγιστάνα της Tesla. Ωστόσο, η εταιρεία χρηματοοικονομικών υπηρεσιών ανέφερε πρόσφατα ότι από τα τέλη Απριλίου, η συμμετοχή της άξιζε 6,55 εκατομμύρια δολάρια. Με το δεδομένο αυτό, η αποτίμηση για το TWITTER είναι τώρα περίπου 15 δισεκατομμύρια δολάρια. Δεν είναι σαφές ποιους παράγοντες έλαβε υπόψη της η Fidelity όταν κατέληξε στην αποτίμησή της ή αν λαμβάνει μη δημόσιες πληροφορίες από το TWITTER.

Σε απάντηση σε ερώτημα του δημοσιογράφου Robb Report σχετικά με την αποτίμηση, ο λογαριασμός ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του γραφείου τύπου του TWITTER, απάντησε αυτόματα με το διαβόητο πλέον poop emoji κακά.

Ο ίδιος ο Musk  δήλωσε τον Μάρτιο ότι η πλατφόρμα αξίζει 20 δισεκατομμύρια δολάρια, ένα ποσό που συμπεριέλαβε σε ένα e-mail προς τους υπαλλήλους της εταιρείας σε σχέση με ένα πρόγραμμα αποζημίωσης μετοχών, ανέφεραν οι New York Times. Τον Απρίλιο, ο Musk δήλωσε σχετικά με την εξαγορά του TWITTER ότι "μένει να δούμε αν αυτό ήταν οικονομικά έξυπνο - προς το παρόν δεν είναι".

Οι προσπάθειες του Musk να ανακόψει την οικονομική αιμορραγία της πλατφόρμας δεν φάνηκε να είναι επιτυχείς. Παρουσίασε την συνδρομητική υπηρεσία TWITTER Blue με κόστος 8 δολαρίων το μήνα, που επιτρέπει στους χρήστες να κάνουν μεγαλύτερα tweets και βίντεο αλλά και να επεξεργάζονται τα tweet τους. Δίνει επίσης στους συνδρομητές ένα σήμα με μπλε σημάδι ελέγχου, αλλάζοντας εντελώς το πρόγραμμα πιστοποίησης λογαριασμού όπως ίσχυε μέχρι σήμερα. Ωστόσο, ο Travis Brown -ένας προγραμματιστής που έχει πρόσβαση στο επί πληρωμή TWITTER API- έχει αναφέρει ότι λιγότερο από το 1% του συνόλου των ενεργών μηνιαίων χρηστών του TWITTER χρησιμοποιούν την υπηρεσία.

Η σχέση του TWITTER με τους διαφημιστές υπήρξε επίσης τεταμένη, με πολλές εταιρείες να αποφασίζουν να μην ξοδεύουν χρήματα στην πλατφόρμα εξαιτίας της αύξησης των μηνυμάτων μίσους (hate speech). Εικάζεται ότι το TWITTER προσέλαβε το πρώην διαφημιστικό στέλεχος της NBCUniversal, Linda Yaccarino στη θέση της CEO για να φέρει πίσω  τους διαφημιστικούς εταίρους. Ο Musk μίλησε για το θέμα αυτό ενώ συμμετείχε σε συνέδριο της Morgan Stanley τον Μάρτιο. «Αυτό που θα έλεγα στους διαφημιστές και τις εταιρείες είναι: Χρησιμοποιήστε το TWITTER για τον εαυτό σας και πιστέψτε αυτό που βλέπετε στο TWITTER, όχι αυτό που διαβάζετε στις εφημερίδες. Επειδή αυτό που βλέπετε στο TWITTER είναι η πραγματική κατάσταση και αυτό που διαβάζετε στις εφημερίδες δεν είναι».