Το X ξεκινά να χρεώνει $1 ετησίως τους χρήστες του

1 έτος πριν
x app logo

To Χ, το πρώην Twitter δηλαδή, δοκιμάζει ένα ετήσιο συνδρομητικό μοντέλο αξίας 1 δολαρίου για νέους χρήστες στη Νέα Ζηλανδία και τις Φιλιππίνες. Στόχος είναι η αξιολόγηση μέτρων για την καταπολέμηση των bots και των spammers, ελαχιστοποιώντας παράλληλα τα εμπόδια εισόδου.

Στο πλαίσιο του δοκιμαστικού προγράμματος, όσοι προχωρούν σε νέα εγγραφή και βρίσκονται στις χώρες αυτές, θα πρέπει να επαληθεύουν το λογαριασμό τους με έναν αριθμό τηλεφώνου και να πληρώνουν ετήσια συνδρομή 1 δολαρίου για να έχουν πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες όπως στην ανάρτηση, το like, την παράθεση tweets κ.λπ. Όσοι δεν προχωρήσουν σε κάποια συνδρομητική επιλογή, υποβιβάζονται έχοντας στην ουσία μόνο τη δυνατότητα της ανάγνωσης.

Η X δήλωσε ότι η ετήσια χρέωση του $1 δεν αποσκοπεί στην αύξηση του κέρδους. Αντίθετα, δημιουργεί τριβές για τη μαζική δημιουργία λογαριασμών bot και την κατάχρηση της πλατφόρμας. Οι υφιστάμενοι χρήστες εξαιρούνται κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής φάσης, χωρίς να έχει διευκρινιστεί η πολιτική που θα ακολουθήσει η εταιρεία στο μέλλον.

Η κίνηση ευθυγραμμίζεται με τα πρόσφατα σχόλια του ιδιοκτήτη Elon Musk σχετικά με τη χρέωση για σκοπούς ελέγχου ταυτότητας και καταπολέμησης του spam. Τον περασμένο μήνα, ανέφερε ότι ένα "μικρό μηνιαίο τέλος" θα μπορούσε να περιορίσει τον πολλαπλασιασμό των bot και το scraping. 

Το X προσφέρει επί του παρόντος premium συνδρομές με πρόσθετες δυνατότητες που ξεκινούν από 8 δολάρια/μήνα. Η νέα ετήσια χρέωση ύψους 1 δολαρίου αφορά αποκλειστικά τη βασική χρηστικότητα για νέους λογαριασμούς σε δοκιμαστικές περιοχές.

Η απαίτηση έστω και μιας μικρής επαλήθευσης ταυτότητας και πληρωμής θα μπορούσε να αποτρέψει σημαντικά τα φαινόμενα απάτης, τα bots και τους κακόβουλους χρήστες. Όμως η X δίνει έμφαση στην προσβασιμότητα, λέγοντας ότι η δοκιμή θα εξισορροπήσει την ασφάλεια με το χαμηλό εμπόδιο εισόδου.

Το πείραμα θα παράσχει δεδομένα σχετικά με το κατά πόσον η ονομαστική χρέωση σε συνδυασμό με την τηλεφωνική επαλήθευση μπορούν να μειώσουν επιτυχώς τα ποσοστά των πλαστών λογαριασμών. Με βάση τα αποτελέσματα, το μοντέλο θα μπορούσε ενδεχομένως να επεκταθεί.

Στην ουσία, το X στοχεύει να αξιοποιήσει ένα αμελητέο κόστος για να φιλτράρει τους κακόβουλους λογαριασμούς, χωρίς να υπονομεύσει το άνοιγμα της πλατφόρμας. Η δοκιμή που θα διαρκέσει ένα χρόνο θα μετρήσει αν αυτή η φιλοσοφία μπορεί να μεταφραστεί σε ένα αποτελεσματικό μοντέλο στον πραγματικό κόσμο.