Το YouTube θέλει να βάλει δύσκολα σε όσους χρησιμοποιούν adblockers

1 έτος πριν
YouTube logo

Το YouTube έχει ξεκινήσει ένα πείραμα ζητώντας από ορισμένους χρήστες να απενεργοποιήσουν τους αdblockers που χρησιμοποιούν ή να πληρώσουν για μια συνδρομή premium, διαφορετικά δεν θα τους επιτρέπεται να παρακολουθούν κάποιο από τα βίντεο του.

Όπως εντόπισε για πρώτη φορά ένας χρήστης του Reddit, κατά τη διάρκεια της δοκιμής, το YouTube εμφανίζει ένα αναδυόμενο (popup) παράθυρο που προειδοποιεί ορισμένους χρήστες ότι "οι εφαρμογές adblockers δεν επιτρέπονται". "Πιθανόν χρησιμοποιείτε ένα πρόγραμμα αποκλεισμού εμφάνισης διαφημίσεων. Οι διαφημίσεις επιτρέπουν στο YouTube να παραμένει δωρεάν για δισεκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως", προσθέτει το μήνυμα.

Μετά τη λήψη αυτής της ειδοποίησης, οι χρήστες έχουν δύο επιλογές: είτε να απενεργοποιήσουν το ad blocker τους για να επιτρέψουν τις διαφημίσεις του YouTube είτε να εξετάσουν το ενδεχόμενο να εγγραφούν στο συνδρομητικό πρόγραμμα YouTube Premium για να απαλλαγούν από όλες τις διαφημίσεις.

Όπως εξηγείται στο αναδυόμενο παράθυρο, "με το YouTube Premium μπορείτε να μην βλέπετε καθόλου διαφημίσεις ενώ και οι δημιουργοί μπορούν να εξακολουθούν να πληρώνονται από τη συνδρομή σας".

Ένας εκπρόσωπος του YouTube επιβεβαίωσε αυτό το “πείραμα” και δήλωσε ότι η εταιρεία προτρέπει τους θεατές να δοκιμάσουν το YouTube Premium ή να επιτρέψουν την εμφάνιση διαφημίσεων στην πλατφόρμα.

«Διεξάγουμε ένα μικρό πείραμα σε παγκόσμιο επίπεδο που προτρέπει τους θεατές με ενεργοποιημένο κάποιο ad blocker να επιτρέψουν τις διαφημίσεις στο YouTube ή να δοκιμάσουν το YouTube Premium», δήλωσε ο εκπρόσωπος της εταιρείας.

Πάντως είναι δεδομένο ότι η ανίχνευση ενεργού ad blocker στο browser του χρήστη από μια ιστοσελίδα δεν είναι κάτι καινούργιο αφού τα τελευταία χρόνια και άλλοι εκδότες ζητούν τακτικά από τους χρήστες να απενεργοποιήσουν τον ad blocker τους. Προς το παρόν είναι άγνωστο σε πόσες περιοχές το YouTube εμφανίζει αυτές τις προειδοποιήσεις ή αν η εταιρεία σχεδιάζει να σταματήσει την πρόσβαση στην πλατφόρμα συνολικά όσων χρησιμοποιούν ad blockers.

Η κίνηση αυτή έρχεται λίγο διάστημα μετά την γνωστοποίηση ότι οι υπηρεσίες Music και Premium του YouTube ξεπέρασαν τα 80 εκατομμύρια συνδρομητές τον Νοέμβριο του 2022, προσθέτοντας περισσότερα από 30 εκατομμύρια μέσα σε λίγο περισσότερο από ένα χρόνο/

Η ώθηση των χρηστών προς το YouTube Premium αναμένεται να βοηθήσει στο να διατηρηθεί αυτός ο επιταχυνόμενος ρυθμός αύξησης των μελών. Από την άλλη, η αύξηση της διάρκειας των διαφημίσεων κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών και η μη δυνατότητα παράλειψης (skip) κάποιων διαφημίσεων θα ωθήσει επίσης πιθανότατα ορισμένους θεατές να εγγραφούν για μια εμπειρία χωρίς διαφημίσεις μέσω του YouTube Premium σε πλατφόρμες όπου είναι αδύνατο να γίνει αποκλεισμός διαφημίσεων με κάποιον τρόπο όπως στο iOS καθώς και σε κάποιες τηλεοράσεις.