Ο 16χρονος Michael "dogplayingtetris" Artiaga κατάφερε να φτάσει σε ένα νέο ορόσημο στο κλασικό παιχνίδι NES Tetris, ξεπερνώντας το επίπεδο 255 και επαναφέροντας το παιχνίδι στο επίπεδο 0. Το επίτευγμα αυτό, που πραγματοποιήθηκε ζωντανά μπροστά σε εκατοντάδες θεατές στο Twitch, σηματοδοτεί μια νέα εποχή στον ανταγωνιστικό κόσμο του κλασικού Tetris.
Η επίδοση του Artiaga έρχεται λίγους μήνες μετά το ιστορικό επίτευγμα του 13χρονου Willis "Blue Scuti" Gibson, ο οποίος έγινε ο πρώτος που "νίκησε" το NES Tetris, προκαλώντας κατάρρευση του παιχνιδιού μετά από 1.511 γραμμές και 157 επίπεδα. Ο Artiaga κατάφερε να ξεπεράσει αυτό το όριο, φτάνοντας σε ένα σημείο που μέχρι πρόσφατα θεωρούνταν σχεδόν μυθικό.
Η προσπάθεια του Artiaga διήρκεσε περίπου 80 λεπτά και περιελάμβανε το καθάρισμα 3.300 γραμμών. Μετά την επαναφορά στο επίπεδο 0, ο νεαρός παίκτης κατάφερε να συνεχίσει για άλλα 40 λεπτά, τερματίζοντας τελικά με συνολικά 4.216 γραμμές και ένα ρεκόρ 29,4 εκατομμυρίων πόντων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η επίδοση του Artiaga πραγματοποιήθηκε σε μια τροποποιημένη έκδοση του παιχνιδιού, σχεδιασμένη να αποφεύγει τις καταρρεύσεις που σταμάτησαν την ιστορική προσπάθεια του Blue Scuti. Παρ' όλα αυτά, η πρώτη επαναφορά επιπέδου στο NES Tetris αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο και δείχνει πόσο έχει εξελιχθεί ο ανταγωνισμός στο κλασικό Tetris σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Για δεκαετίες, οι παίκτες του NES Tetris θεωρούσαν πρακτικά αδύνατο να ξεπεράσουν το επίπεδο 29, όπου τα κομμάτια πέφτουν τόσο γρήγορα που είναι σχεδόν αδύνατο να τα μετακινήσεις στα πλάγια του πηγαδιού απλά κρατώντας πατημένο το αριστερό ή το δεξί κουμπί του χειριστηρίου. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, η ανάπτυξη τεχνικών όπως το "hypertapping" και το "rolling grip" επέτρεψε στους επαγγελματίες παίκτες να επιτύχουν ταχύτερη κίνηση των κομματιών, πατώντας τα κουμπιά κατεύθυνσης έως και 30 φορές το δευτερόλεπτο.
Το NES Tetris δεν σχεδιάστηκε ποτέ για παιχνίδι πέρα από το επίπεδο 29, γεγονός που οδηγεί σε απρόβλεπτα σφάλματα σε υψηλότερα επίπεδα. Για παράδειγμα, στο επίπεδο 138, ένα σφάλμα "υπερχείλισης μνήμης" προκαλεί την εμφάνιση των κομματιών του Tetris σε παράξενα χρώματα, συμπεριλαμβανομένων παλετών που είναι εξαιρετικά δύσκολο να διακριθούν στα επίπεδα 146 και 148.
Η επίδοση του Artiaga αναδεικνύει την εξέλιξη των τεχνικών gaming και την αφοσίωση των παικτών στην εξερεύνηση των ορίων του κλασικού παιχνιδιού. Παράλληλα, υπογραμμίζει τη σημασία της κοινότητας του ανταγωνιστικού Tetris στην ανακάλυψη νέων δυνατοτήτων σε ένα παιχνίδι που κυκλοφόρησε πριν από περισσότερα από 30 χρόνια.
Ο Michael Artiaga ξεκίνησε την προσπάθειά του για το ρεκόρ λίγα λεπτά μετά την έναρξη της ζωντανής μετάδοσης, ενώ η ιστορική επαναφορά στο επίπεδο 0 συνέβη στο 1:21:24 της μετάδοσης.