Αν αυτό που ανακοίνωσε στη CES η BMW διατεθεί εμπορικά, τότε ετοιμάσου για… άλλα κόλπα στους δρόμους. Ο γερμανικός κατασκευαστής λοιπόν παρουσίασε στο Λας Βέγκας μία νέα τεχνολογία, χάρη στην οποία ένα αυτοκίνητο μπορεί να αλλάξει χρώμα στη στιγμή! Ω ναι, καλά διάβασες. Το χρώμα ενός οχήματος που υποτίθεται πως παράμενε ως είχε πρακτικά για ολόκληρη τη διάρκεια ζωής του, πλέον θα μπορεί να αλλάζει με το πάτημα ενός κουμπιού!
Το όλο σύστημα βασίζεται στο ηλεκτρονικό μελάνι, το λεγόμενο E Ink, αυτό που χρησιμοποιούν συσκευές ανάγνωσης όπως το Kindle της Amazon! Τώρα θα αναρωτηθείς τι σχέση μπορεί να έχει το E Ink με το χρώμα ενός αυτοκινήτου. Πρακτικά το ηλεκτρονικό μελάνι αποτελείται από εκατομμύρια μικροκάψουλες, η καθεμία εκ των οποίων έχει διάμετρο όσο μία τρίχα και περιέχει αρνητικά φορτισμένη λευκή βαφή και θετικά φορτισμένη μαύρη βαφή. Ανάλογα λοιπόν με τη ρύθμιση που θα επιλέξει ο οδηγός και μέσω της δημιουργίας ενός ηλεκτρικού πεδίου, η μία από τις δύο βαφές οδηγείται στην επιφάνεια των καψουλών, δίνοντας στο όχημα το αντίστοιχο χρώμα.
Πέρα πάντως από το εντυπωσιακό θέαμα, η όλη δυνατότητα έχει και οφέλη για το περιβάλλον αφού σύμφωνα με την εταιρεία «μια λευκή επιφάνεια αντανακλά πολύ περισσότερο ηλιακό φως από μια μαύρη. Συνεπώς μπορεί να επιτευχθεί μεγαλύτερη θέρμανση του οχήματος και του θαλάμου επιβατών σε συνδυασμό με το ισχυρό ηλιακό φως και την εξωτερική θερμοκρασία που επικρατεί». Τα οφέλη δεν περιορίζονται μόνο για τα ζεστά κλίματα αφού και σε πιο δροσερό καιρό, η BMW αναφέρει ότι το σκούρο χρώμα θα βοηθήσει το όχημα να απορροφήσει μεγάλο μέρος της ζέστης που προκαλεί η έντονη ηλιοφάνεια.
Πριν ενθουσιαστείς και σπεύσεις να παραγγείλεις τη νέα σου BMW ωστόσο, να σε ενημερώσουμε πως η τεχνολογία αυτή βρίσκεται ακόμα στη φάση της έρευνας και δεν αναμένεται να διατεθεί εμπορικά στο εγγύς μέλλον. Επίσης, επί του παρόντος, τα χρώματα που υποστηρίζονται είναι λευκό, μαύρο και γκρι με τη BMW να κάνει ειδική μνεία στον τρόπο με τον οποίο το χρώμα μπορεί να ωφελήσει το ίδιο το όχημα και τους επιβάτες του (κυρίως ως προς τη θερμοκρασία στο εσωτερικό του).