Η META αναπτύσσει έξυπνα γυαλιά OAKLEY για αθλητές

1 μήνας πριν

Η εταιρεία META  προγραμματίζει την ανάπτυξη έξυπνων γυαλιών με την επωνυμία OAKLEY, τα οποία θα απευθύνονται σε αθλητές, ενώ παράλληλα εξερευνά και άλλες φορετές συσκευές. Σύμφωνα με τον δημοσιογράφο Mark Gurman από το Bloomberg, η ομάδα συσκευών της META, Reality Labs, σχεδιάζει να κυκλοφορήσει νέα γυαλιά υψηλής ποιότητας με ενσωματωμένη οθόνη αργότερα φέτος. Στη λίστα ανάπτυξης περιλαμβάνονται επίσης προϊόντα που θα ανταγωνίζονται το smartwatch και τα AirPods της APPLE.

Ο Gurman αναφέρει ότι η META προχωρά στην ανάπτυξη του πρώτου της πραγματικού προϊόντος επαυξημένης πραγματικότητας, το οποίο θεωρείται «άγιο δισκοπότηρο» για τη βιομηχανία τεχνολογίας και αναμένεται να κυκλοφορήσει γύρω στο 2027. Ο λόγος για τα γυαλιά Orion, τα οποία παρουσιάστηκαν σε πρωτότυπη μορφή τον Σεπτέμβριο και στοχεύουν στην υπέρθεση ψηφιακών πληροφοριών στον φυσικό κόσμο. Τα γυαλιά Orion αναμένεται να διαθέτουν προηγμένες δυνατότητες, όπως ολογραφικές προβολές, ενισχυμένη χωρική αντίληψη και τη δυνατότητα αλληλεπίδρασης με εικονικά αντικείμενα σε πραγματικό χρόνο. Αν η META καταφέρει να ολοκληρώσει την ανάπτυξή τους, θα μπορούσαν να αλλάξουν τον τρόπο που οι χρήστες αλληλεπιδρούν με τα ψηφιακά και φυσικά περιβάλλοντα.

Επιπλέον, το 2025 αναμένεται να λανσαριστεί ένα νέο μοντέλο υψηλότερης κατηγορίας, το οποίο θα έχει σχεδίαση πιο κοντά στα τρέχοντα έξυπνα γυαλιά Ray-Ban της META. Το μοντέλο αυτό, που αναφέρεται εσωτερικά ως «HYPERNOVA», θα περιλαμβάνει μια οθόνη στην κάτω πλευρά του δεξιού φακού, η οποία θα προβάλλει πληροφορίες στο οπτικό πεδίο του χρήστη και πιθανώς θα κοστίζει περίπου 1.000 δολάρια.

Η META διατηρεί μακροχρόνια συνεργασία με την ESSILORLUXOTTICA, τον μεγαλύτερο κατασκευαστή γυαλιών στον κόσμο, ο οποίος κατασκευάζει τα OAKLEY και RAY-BAN, με τα RAY-BAN να είναι στο επίκεντρο των τρεχουσών έξυπνων γυαλιών της META. Επίσης, τον Ιούλιο αναφέρθηκε ότι η META βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την απόκτηση μειοψηφικού μεριδίου στην ESSILORLUXOTTICA.

Αξιοσημείωτο είναι ότι η META φαίνεται να εξετάζει την είσοδό της σε τομείς που παραδοσιακά ανήκουν στην APPLE, όπως τα έξυπνα ακουστικά και ρολόγια. Παρά την προώθηση της στην εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα, η αγορά έξυπνων ρολογιών και ακουστικών είναι μια διαφορετική πρόκληση, καθώς η META δεν έχει πάντα επιτύχει σε γενικά καταναλωτικά προϊόντα, όπως το Facebook Phone πριν από μια δεκαετία. Η κατηγορία των έξυπνων ρολογιών είναι μία από τις ανερχόμενες στο χώρο της τεχνολογίας, όπως διαπιστώσαμε άλλωστε πρόσφατα και στη CES 2025.

Η δεκαετία αυτή είναι σημαντική στον τομέα της τεχνολογίας και η META έχει σίγουρα αντλήσει διδάγματα από την αποτυχία του Facebook Phone. Ωστόσο, η δημιουργία καταναλωτικής τεχνολογίας που να προσελκύει ένα ευρύ κοινό δεν είναι εύκολη υπόθεση. Ένα παράδειγμα είναι το μικρό μερίδιο αγοράς της GOOGLE στην αγορά smartphone και tablet μέσω των προϊόντων PIXEL. Αν η GOOGLE δυσκολεύεται να πουλήσει υλικό, είναι πιθανό να αντιμετωπίσει παρόμοιες προκλήσεις και η META.