Μαζί σου στις ατελείωτες ώρες που περνάς στο αυτοκίνητο. Στα τραπεζώματα με φίλους. Στην παραλία τα καλοκαίρια. Να σου κρατάει συντροφιά τα άγρυπνα βράδια πριν την εξεταστική. Τα μεσημέρια της Παρασκευής που δεν περνούσαν με τίποτα στο γραφείο. Τα αλλεπάλληλα σετ ασκήσεων στο γυμναστήριο. Μέσο ψυχαγωγίας αλλά και επικοινωνίας. Πλατφόρμα ανταλλαγής απόψεων και διαλόγου, μέσο προώθησης δημοκρατικών αξιών και αρωγός της πολυφωνίας. Και μέσα σ’ όλα αυτά, τόσο άμεσο, ώστε να έχει ρόλο ακόμα και σήμερα, στην εποχή του διαδικτύου και της πληροφορίας-fast food. Είναι το ραδιόφωνο και στις 13 Φεβρουαρίου γιορτάζουμε τη δύναμή του.
Η Παγκόσμια Ημέρα Ραδιοφώνου θεσπίστηκε το 2011 από την UNESCO και έναν χρόνο αργότερα υιοθετήθηκε και από τον ΟΗΕ. Γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 13 Φεβρουαρίου με το φετινό της θέμα να είναι «Ραδιόφωνο και Ειρήνη», σε μια προσπάθεια ανάδειξης του θεμελιώδους ρόλου της ανεξάρτητης ραδιοφωνίας στην εκεχειρία και την επικράτηση της ειρήνης. Χάρη στο ραδιόφωνο άλλωστε μπορούμε και ονειρευόμαστε. Κι αν οι Buggles τραγούδησαν το Video Killed the Radio Star, η αρθρογράφος της Wall Street Journal, Peggy Noonan, έχει γράψει στα απομνημονεύματά της πως πολύ σωστά «η τηλεόραση προσφέρει σε όλους μία εικόνα, όμως το ραδιόφωνο γεννά ένα εκατομμύριο εικόνες σε ένα εκατομμύριο μυαλά». Διαφωνείς;
Ραδιόφωνο: πάντα επίκαιρο
Το εκπληκτικό κατόρθωμα του ραδιοφώνου είναι η στα κάτι παραπάνω από 100 χρόνια ύπαρξή του. Η εφεύρεσή του πιστώνεται στον Καναδό Reginald A. Fessenden ο οποίος το 1900 κατάφερε να στείλει ήχο μέσω ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων σε απόσταση ενός μιλίου, ενώ έξι χρόνια αργότερα, το 1906, έγινε ο πρώτος που πραγματοποίησε δημόσια μετάδοση μουσικής και λόγου. Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι το ραδιόφωνο έχει καταφέρει να προσαρμοστεί στις εκάστοτε επιταγές, παραμένοντας ουσιαστικό και χρήσιμο. Ακόμα και σήμερα, αναρίθμητα κομοδίνα ανά τον κόσμο φιλοξενούν συσκευές με ενσωματωμένο ραδιόφωνο (ρολόγια, ξυπνητήρια, μετεωρολογικούς σταθμούς κ.α.), μία κατηγορία που εξακολουθεί να ενισχύεται με νέες προτάσεις σταθερά από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές. Κάτι θα ξέρουν για να ασχολούνται μαζί της, δεν νομίζεις;
Οι καιροί όμως αλλάζουν και πλέον οι αλλαγές αυτές έρχονται με ρυθμούς πιο γρήγορους από ποτέ. Η διείσδυση του διαδικτύου, τα νέα δίκτυα τηλεφωνίας και η σταδιακή μείωση του κόστους των δεδομένων έχουν ως αποτέλεσμα ο μέσος καταναλωτής να είναι πλέον online το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας του -αν όχι ολόκληρο το 24ωρο. Και όπως όλοι γνωρίζουμε, οι επιλογές στον κόσμο του internet είναι πρακτικά άπειρες. Θεωρητικά η πληθώρα περιεχομένου που υπάρχει στον παγκόσμιο ιστό θα μπορούσε να εξασθενήσει τη σχέση μεταξύ ραδιοφώνου και ακροατή, προσφέροντας στον τελευταίο πληθώρα εναλλακτικών επιλογών ψυχαγωγίας. Είπαμε όμως: το ραδιόφωνο έχει επιδείξει μοναδική ανθεκτικότητα μέσα στις δεκαετίες, έχοντας τη δυνατότητα να προσαρμοστεί στις τεχνολογικές εξελίξεις.
Όπως στα μέσα της δεκαετίας του 90, το ραδιόφωνο ενισχύθηκε με τη λειτουργία RDS (Radio Data System) χάρη στην οποία μπορούσε να μεταφέρει μέσω των αναλογικών σημάτων FM μικρό αλλά εξαιρετικά σημαντικό όγκο δεδομένων τον οποίο προέβαλλε στις νεότευκτες τότε οθόνες LCD των συσκευών (με αποτέλεσμα να μπορούμε να δούμε τον τίτλο του τραγουδιού που ακουγόταν χωρίς να πρέπει να πάρουμε τηλέφωνο τον σταθμό!), έτσι και στην εποχή του internet, το ραδιόφωνο προσαρμόστηκε. Τα πρώτα βήματα έγιναν με την εμφάνιση διαδικτυακών σταθμών οι οποίοι εκμεταλλευόμενοι το ελαστικότερο πλαίσιο και τα εξωφρενικά χαμηλότερα κόστη λειτουργίας (θεωρητικά, ο καθένας μπορούσε να στήσει έναν τέτοιο σταθμό από το υπνοδωμάτιό του), βρήκαν το δικό τους κοινό.
Σταδιακά όμως ο κόσμος που βασιζόταν στο internet για την καθημερινή του ψυχαγωγία άρχισε να γίνεται περισσότερος και οι παραδοσιακοί ραδιοφωνικοί σταθμοί δεν άργησαν να πάρουν το μήνυμα, ξεκινώντας να εκπέμπουν και διαδικτυακά! Πλέον δεν υπάρχει σταθμός χωρίς online παρουσία και μάλιστα σε αρκετές περιπτώσεις δεν μένουμε σε αυτή. Μεμονωμένες εκπομπές εμφανίζονται πλέον και on demand με τη μορφή podcasts ενώ παρουσιαστές και DJ έχουν παρουσία σε εφαρμογές streaming (Spotify, Tidal κ.α.) μέσω playlists και σετ! Οι τελευταίες όμως έχουν δώσει εσχάτως μία διαφορετική διάσταση στο ραδιόφωνο, δείχνοντας πιθανότατα τον δρόμο που θα πρέπει να ακολουθήσει αυτό προκειμένου να ικανοποιήσει τα θέλω της Generation Z (και σε λίγα χρόνια της Generation A).
Η γενιά των TWS, των headsets και των ασύρματων ηχείων έχει μία πολύ διαφορετική εικόνα του ραδιοφώνου. Πλατφόρμες όπως το Spotify, βλέπεις, δημιουργούν ραδιοφωνικούς σταθμούς… στο φτερό, βάσει των προτιμήσεων του εκάστοτε χρήστη. Οι πανίσχυροι αλγόριθμοί τους, είναι σε θέση να προσδιορίζουν τα γούστα του καθενός ανάλογα με τα ακούσματά του -μπορούν να το κάνουν γνωρίζοντας έστω ένα μουσικό κομμάτι! Με βάση αυτά έχουν τη δυνατότητα να δημιουργούν σταθμούς με πρόγραμμα ειδικά για εκείνον, σερβίροντάς του περιεχόμενο που ταιριάζει στη διάθεση και τις επιθυμίες του. Φαντάσου, δηλαδή, ο αγαπημένος σου ραδιοφωνικός σταθμός να έπαιζε τα τραγούδια που να θες και χωρίς διαφημίσεις! Και με την AI να πραγματοποιεί αλματώδη πρόοδο μήνα με τον μήνα, δε θα αργήσει η εποχή που ακόμα κι αυτό το κόνσεπτ θα θεωρείται ξεπερασμένο! Ποιος ξέρει με τι θα μας καταπλήξει τότε το ραδιόφωνο…
Η σούπερ προσφορά του ΓΕΡΜΑΝΟΥ παίζει… στο repeat!
Στον ΓΕΡΜΑΝΟ δεν θα μπορούσαμε να μείνουμε αμέτοχοι σε αυτή τη σπουδαία ημέρα -σε όλους μας άλλωστε το ραδιόφωνο κρατά συντροφιά για κάμποσες ώρες της ημέρας με τον έναν ή τον άλλο τρόπο. Έτσι, γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Ραδιοφώνου με μία σούπερ προσφορά: με κάθε αγορά επιλεγμένων προϊόντων ήχου, παίρνεις δώρο πόντους G App αξίας έως και €30 τους οποίους μπορείς να εξαργυρώσεις στα καταστήματα ΓΕΡΜΑΝΟΣ ή τις συνεργαζόμενες με το πρόγραμμα επιχειρήσεις. Συγκεκριμένα:
- με αγορές προϊόντων ήχου έως €70, παίρνεις επιπλέον 5.000 G App πόντους, αξίας 10€
- με αγορές προϊόντων ήχου από €70,01 έως €140, παίρνεις επιπλέον 10.000 G App πόντους, αξίας €20
- με αγορές προϊόντων ήχου από €140,01 και άνω, παίρνεις επιπλέον 15.000 G App πόντους, αξίας €30
Όπως βλέπεις, η φετινή Παγκόσμια Ημέρα Ραδιοφώνου αποτελεί μίας πρώτης τάξεως ευκαιρία να μπεις στο beat των αγαπημένων σου εκπομπών με άπαιχτα αξεσουάρ ήχου ενώ από 13/2 έως 20/2 κερδίζεις επιπλέον G App πόντους αξίας εως 30 € για επόμενη αγορά σου! Κι αν δεν είσαι σίγουρος για την αγορά σου, εδώ είμαστε εμείς! Συγκεντρώσαμε τις καλύτερες προτάσεις της αγοράς, κατηγοριοποιώντας τις μάλιστα για να σε διευκολύνουμε ακόμα περισσότερο, ώστε να ξέρεις τι παίζει! Βρες λοιπόν αυτό που σου ταιριάζει και γιόρτασε το ραδιόφωνο με G App πόντους!