Η νέα τεχνολογία motion-capture animation της EPIC είναι… απίστευτη!

1 έτος πριν
Metahuman

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης State of Unreal, η EPIC πραγματοποίησε επίδειξη ενός νέου εργαλείου καταγραφής κίνησης (motion-capturing) για χρήση σε παιχνίδια, διαφημίσεις, κινούμενα σχέδια και κινηματογραφικές ταινίες.

Το νέο εργαλείο τρισδιάστατης μοντελοποίησης μπορεί από ένα απλό βίντεο στο iPhone να δημιουργήσει μία τρισδιάστατη ψηφιακή εικόνα με εκπληκτικά ρεαλιστική κίνηση μέσα σε λίγα λεπτά, όταν παλαιότερα χρειάζονταν ημέρες, εβδομάδες ή και μήνες καθώς και εξειδικευμένο υλικό (hardware). Ο νέος MetaHuman Animator βασίζεται στο εργαλείο μοντελοποίησης MetaHuman που λανσαρίστηκε από την EPIC το 2021 με στόχο τη δημιουργία υψηλής ανάλυσης ανθρώπινων μοντέλων στη μηχανή γραφικών της, Unreal Engine 5. Από τότε μέχρι σήμερα, περισσότεροι από ένα εκατομμύριο χρήστες έχουν δημιουργήσει εκατομμύρια MetaHumans σύμφωνα με την EPIC, με μερικούς από αυτούς να προκύπτουν μετά από ολιγόλεπτη επεξεργασία και από τρεις φωτογραφίες ενός ανθρώπινου προσώπου.

Το βασικότερο πρόβλημα με τους συγκεκριμένους MetaHumans, όπως είπε ο Αντιπρόεδρος του τμήματος Digital Humans Technology της EPIC Vladimir Mastilovic από τη σκηνή της παρουσίασης, ήταν ότι «η διαδικασία για να γίνουν animated δεν ήταν εύκολη υπόθεση». Ακόμη και εξειδικευμένα στούντιο έπρεπε να χρησιμοποιήσουν μία λεπτομερή «τετραδιάστατη καταγραφή» (4D capture) από εξειδικευμένο υλικό για να έχουν μία πρώτη ιδέα για το πως να προχωρήσουν ενώ η επεξεργασία απαιτούσε «εβδομάδες ή μήνες» και ανθρώπινες παρεμβάσεις για να είναι το τελικό αποτέλεσμα κατάλληλο ώστε να χρησιμοποιηθεί σε ένα παιχνίδι. Το εργαλείο MetaHuman Animator σχεδιάστηκε για να απλοποιεί και να επιταχύνει δραματικά την παραπάνω διαδικασία.

Στη σκηνή της εκδήλωσης, State of Unreal, η EPIC πραγματοποίησε μία εντυπωσιακή επίδειξη του εργαλείου και των δυνατοτήτων του, αξιοποιώντας το ταλέντο της καλλιτέχνιδος Melina Juergens της Ninja Theory, που έγινε γνωστή από τον ρόλο της Senua, στο παιχνίδι Hellblade: Senuas Sacrifice του 2017.  Η 15 δευτερολέπτων ερμηνεία της Melina Juergens καταγράφηκε από ένα τυπικό iPhone που βρισκόταν τοποθετημένο σε ένα τρίποδο μπροστά της. Το βίντεο στη συνέχεια μεταφέρθηκε σε έναν high-end desktop υπολογιστή με επεξεργαστή της AMD με την επεξεργασία να μην κρατά περισσότερο από ένα λεπτό και το τελικό αποτέλεσμα να είναι εκπληκτικό καθώς η τρισδιάστατη μοντελοποίηση διέφερε ελάχιστα από το πρωτότυπο βίντεο και όλες οι εκφράσεις, οι κινήσεις των ματιών, των φρυδιών και του στόματος να μοιάζουν αυθεντικές. Δες παρακάτω το σχετικό βίντεο για να το… πιστέψεις κιόλας.

Στη συνέχεια, ο Vladimir Mastilovic έκανε γνωστό ότι το εργαλείο MetaHuman Animator βασίζεται κατά μέρος σε μία «μεγάλη, προσεγμένη και εξειδικευμένη βάση δεδομένων» με λεπτομερή δεδομένα καταγραφής προσώπου που η εταιρεία έχει συλλέξει κατά καιρούς -με τη βοήθεια και των εξαγορών ορισμένων εταιρειών όπως των 3Lateral, Cubic Motion και HyprSense. Κατά ένα άλλο μέρος βασίζεται σε έναν εξειδικευμένο αλγόριθμο μηχανικής εκμάθησης.

Η παρουσίαση της EPIC ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση ενός τρέιλερ για το επερχόμενο παιχνίδι Senuas Saga: Hellblade II.