Το προάστιο Ούτζι του Κιότο επίλεξε η NINTENDO για να ανοίξει τις πόρτες ενός νέου μουσείου αφιερωμένου στην πλούσια ιστορία της εταιρείας στον κόσμο των βιντεοπαιχνιδιών. Το μουσείο, που εγκαινιάστηκε στις αρχές Οκτωβρίου, βρίσκεται στον χώρο του παλαιού εργοστασίου της εταιρείας και αναμένεται να προσελκύει έως και 2.000 επισκέπτες ημερησίως.
Οι επισκέπτες του μουσείου θα έχουν την ευκαιρία να δουν από κοντά την εξέλιξη των κονσολών της NINTENDO, από το Famicom του 1983 μέχρι το Switch του 2017. Στον επάνω όροφο, οι κονσόλες εκτίθενται μαζί με τα πιο διάσημα παιχνίδια τους, ενώ στον πίσω τοίχο υπάρχουν εκθέματα που αναδεικνύουν την ιστορία της εταιρείας πριν την είσοδό της στον χώρο των βιντεοπαιχνιδιών, συμπεριλαμβανομένων παιχνιδιών και τραπουλόχαρτων που χρονολογούνται από την ίδρυσή της το 1889.
Ο κάτω όροφος του μουσείου προσφέρει διαδραστικές εμπειρίες, με υπερμεγέθη χειριστήρια και προβολές παιχνιδιών στο πάτωμα. Οι επισκέπτες λαμβάνουν 10 εικονικά νομίσματα για να τα χρησιμοποιήσουν στα διαδραστικά εκθέματα. Επιπλέον, υπάρχει ένα εργαστήριο όπου οι επισκέπτες μπορούν να φτιάξουν τα δικά τους παραδοσιακά ιαπωνικά τραπουλόχαρτα hanafuda.
Ο Shigeru Miyamoto, δημιουργός των σειρών Mario και Zelda και βασικός συντελεστής στη δημιουργία του μουσείου, δήλωσε σε συνέντευξη τύπου: "Αυτός είναι ένας τόπος αναμνήσεων. Θέλαμε να τον διατηρήσουμε με κάποιο τρόπο, και τότε προέκυψε η ιδέα να τον μετατρέψουμε σε μουσείο. Επιλέξαμε αυτή την τοποθεσία λόγω της εύκολης πρόσβασης και επειδή θέλαμε να συμβάλουμε στην αναζωογόνηση της περιοχής."
Το μουσείο της NINTENDO εντάσσεται σε ένα αυξανόμενο δίκτυο τουριστικών προορισμών στην Ιαπωνία που σχετίζονται με τα βιντεοπαιχνίδια. Εκτός από το διάσημο Akihabara στο Τόκιο, οι λάτρεις των videogames μπορούν πλέον να επισκεφθούν το θεματικό πάρκο Super Nintendo World στο Universal Studios της Οσάκα, καθώς και εστιατόρια εμπνευσμένα από δημοφιλή παιχνίδια σε όλες τις μεγάλες ιαπωνικές πόλεις.
Ο Gearoid Reidy, αρθρογράφος του Bloomberg, τόνισε τη σημασία εταιρειών όπως η NINTENDO για τις πολιτιστικές εξαγωγές της Ιαπωνίας: "Οι πολιτιστικές εξαγωγές και ο τουρισμός δημιουργούν μια συμβιωτική σχέση. Οι τουρίστες έρχονται στην Ιαπωνία, εν μέρει λόγω του ενδιαφέροντός τους για εταιρείες όπως η NINTENDO, και με την πάροδο του χρόνου απορροφούν νέες τάσεις που συναντούν και τις μεταφέρουν πίσω στη χώρα τους."
Η νέα στρατηγική Cool Japan της ιαπωνικής κυβέρνησης, που ανακοινώθηκε τον Ιούνιο, στοχεύει στον τετραπλασιασμό της αγοράς βιντεοπαιχνιδιών, manga, anime και άλλων πολιτιστικών εξαγωγών στο εξωτερικό μέσα στην επόμενη δεκαετία. Ωστόσο, για τη NINTENDO, το μουσείο αυτό αφορά κυρίως τη διατήρηση της εταιρικής της κληρονομιάς.
Ο Miyamoto εξέφρασε την ελπίδα ότι οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα την ουσία της NINTENDO μέσα από τα εκθέματα του μουσείου, προσθέτοντας: "Θα ήταν κρίμα να αφήσουμε όλα αυτά να μαζεύουν σκόνη σε μια αποθήκη."
Τα εισιτήρια για το μουσείο, που κοστίζουν 3.300 γιεν (περίπου 17 ευρώ) για έναν ενήλικα, διατίθενται μέσω συστήματος λοταρίας και είναι ήδη εξαντλημένα για τους επόμενους τρεις μήνες.