1η εβδομάδα Απριλίου – Ειδήσεις που ξεχώρισαν

7 μήνες πριν
hellblade 2 unreal engine 5

H πρώτη εβδομάδα του Απριλίου είχε κάποιες ενδιαφέρουσες ειδήσεις. Πάμε να δούμε μερικές από αυτές:

Το Senua's Saga: Hellblade 2 θα παρουσιάσει τη δύναμη της Unreal Engine 5

Το πολυαναμενόμενο sequel της NINJA THEORY, Senua's Saga: Hellblade 2, είναι έτοιμο να προσφέρει μια πρωτοποριακή εμπειρία παιχνιδιού που θα καταδείξει τις πραγματικές δυνατότητες της Unreal Engine 5. Σύμφωνα με άρθρο του Polygon που είχε πρόσβαση στο παιχνίδι, «η αφοσίωση του στούντιο στον ρεαλισμό και την τεχνολογία αιχμής υπόσχεται να δημιουργήσει ένα παιχνίδι που θα θέσει νέα πρότυπα για τη βιομηχανία».

Το Hellblade 2 ακολουθεί το ταξίδι της Senua, μιας κέλτισσας πολεμίστριας, καθώς επιχειρεί στην Ισλανδία για να αντιμετωπίσει τους σκανδιναβούς δουλέμπορους που απειλούν την κοινότητά της. Για να ζωντανέψει αυτή την αφήγηση, η NINJA THEORY έχει χρησιμοποιήσει μια σειρά από καινοτόμες τεχνικές, όπως εκτεταμένη ανίχνευση τοποθεσιών, φωτογραμμετρία και σχολαστική προσοχή σε λεπτομέρειες που ανταποκρίνονται στην εποχή, στο σχεδιασμό κοστουμιών και σκηνικών.

Το σύστημα μάχης του παιχνιδιού, που έχει καταγραφεί εξ ολοκλήρου μέσω motion capture, προσφέρει μια μοναδική και σπλαχνική εμπειρία. Οι μάχες ένας εναντίον ενός έχουν σκόπιμο ρυθμό και μεγάλη ένταση, η οποία ενισχύεται από τις γωνίες της κάμερας του παιχνιδιού και τον καθηλωτικό ήχο.

Σύμφωνα με το Polygon, οι δυνατότητες της Unreal Engine 5 συνέβαλαν καθοριστικά στο να μπορέσει η NINJA THEORY να επιτύχει το όραμά της. Το σύστημα γεωμετρίας Nanite της μηχανής επιτρέπει ένα άνευ προηγουμένου επίπεδο πιστότητας, ενώ η εξορθολογισμένη ροή εργασίας της έδωσε στην ομάδα περισσότερο χρόνο για να επικεντρωθεί στη σύνθεση του παιχνιδιού και τη συνολική πιστότητα.

Το σίγουρο είναι ότι ως πρώτο στούντιο του Xbox, η NINJA THEORY έχει τους πόρους και το χρόνο να διευρύνει τα όρια του εφικτού στην ανάπτυξη βιντεοπαιχνιδιών. Το αποτέλεσμα είναι ένα παιχνίδι που όχι μόνο αναδεικνύει την τεχνογνωσία του στούντιο, αλλά αποτελεί και απόδειξη της ισχύος της Unreal Engine 5. Το παιχνίδι αναμένεται να κυκλοφορήσει στις 21 Μαίου για Windows PC αλλά και Xbox Series X|S.

Το όραμα της NASA για αυτόνομα οχήματα στην επιφάνεια της Σελήνης

Η NASA επιδιώκει τη συνεργασία με την ιδιωτική διαστημική βιομηχανία για την ανάπτυξη ενός σεληνιακού οχήματος, ικανού να λειτουργεί για μία δεκαετία κοντά στο Νότιο Πόλο της Σελήνης. Τρεις ομάδες από τις εταιρίες Intuitive Machines, Lunar Outpost και Venturi Astrolab επιλέχθηκαν για να καταθέσουν σχέδια ενός οχήματος που θα μπορεί να χρησιμοποιείται τόσο από αστροναύτες όσο και αυτόνομα.

Οι εταιρίες θα συνεργαστούν με τη NASA τους επόμενους μήνες για να καταλήξουν σε ένα προκαταρκτικό σχέδιο, με αρχικά κεφάλαια μερικών δεκάδων εκατομμυρίων για κάθε ομάδα. Αυτή η διαδικασία θα θέσει τις βάσεις για το επόμενο στάδιο της πρακτικής επίδειξης, που θα χρηματοδοτηθεί με σημαντικά μεγαλύτερα ποσά. Μετά το σχεδιαστικό στάδιο, η NASA θα επιλέξει τουλάχιστον ένα όχημα για επίδειξη στην επιφάνεια της Σελήνης, είτε προς τα τέλη της τρέχουσας δεκαετίας είτε στις αρχές του 2030.

Η NASA αποκτά τα οχήματα ως παρεχόμενη υπηρεσία, με δικαίωμα καθορισμού της χρήσης τους σε ετήσια βάση για τα επόμενα δέκα χρόνια. Η συνολική αξία των υπηρεσιών θα μπορούσε να φτάσει τα 4,6 δισεκατομμύρια δολάρια. Η NASA επιθυμεί τα νέα οχήματα να παραδοθούν πριν την 4η αποστολή του προγράμματος Άρτεμις, που προς το παρόν προγραμματίζεται για το 2029.

Η NASA απαιτεί πολλά από την ιδιωτική διαστημική βιομηχανία, αναθέτοντας συμβόλαια για μεταφορά αστροναυτών, κατασκευή σκαφών προσσελήνωσης και διαστημικών στολών. Τα νέα οχήματα θα πρέπει να έχουν ακτίνα δράσης τουλάχιστον 20 χιλιομέτρων την ημέρα και να υποστηρίζουν οκτάωρη παραμονή εκτός οχήματος. Οι εταιρίες θα έχουν την επιλογή να χρησιμοποιήσουν ένα μόνο όχημα ή να αποστέλλουν οχήματα αντικατάστασης, ανάλογα με τις ανάγκες που θα προκύπτουν κατά τη διάρκεια της δεκαετούς περιόδου.

Αυξανόμενη δυσπιστία των επιβατών απέναντι στα νέα μοντέλα αεροσκαφών της BOEING

Τα τελευταία χρόνια, η BOEING βρίσκεται αντιμέτωπη με αυξανόμενα προβλήματα ασφαλείας, γεγονός που έχει οδηγήσει σε αυξημένη δυσπιστία από την πλευρά των επιβατών. Πρόσφατα περιστατικά, όπως η απώλεια μιας εξόδου κινδύνου από αεροσκάφος της εταιρείας τον Ιανουάριο, έχουν εγείρει σοβαρά ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια των πτήσεων.

Η εισαγωγή του νέου μοντέλου 737 Max, που βασίστηκε στο παλαιότερο 737 αλλά εφοδιάστηκε με νέους, οικονομικούς κινητήρες, αποτέλεσε μια προσπάθεια της BOEING να ανακτήσει την πρωτοκαθεδρία στις διεθνείς παραγγελίες αεροσκαφών. Ωστόσο, δύο τραγικά δυστυχήματα το 2018 και το 2019, που συνδέθηκαν με το σύστημα MCAS της BOEING, οδήγησαν σε πολύμηνη καθήλωση των στόλων και έπληξαν σημαντικά το κύρος της εταιρείας.

Ως αποτέλεσμα, όλο και περισσότεροι επιβάτες εμφανίζονται απρόθυμοι να ταξιδέψουν με τα νέα αεροσκάφη της BOEING, ενώ ορισμένες μηχανές αναζήτησης εισιτηρίων έχουν ενσωματώσει φίλτρα για τον αποκλεισμό συγκεκριμένων μοντέλων της εταιρείας. Παρά τις διαβεβαιώσεις ορισμένων αναλυτών ότι τα αεροπορικά ταξίδια παραμένουν ο ασφαλέστερος τρόπος μετακίνησης, η BOEING εξακολουθεί να αντιμετωπίζει προβλήματα στις γραμμές παραγωγής της, με την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπλοΐας να εντοπίζει περιπτώσεις όπου η εταιρεία και οι προμηθευτές της δεν ανταποκρίθηκαν στα απαιτούμενα επίπεδα ασφαλείας.

Επιπλέον, το αμερικανικό Υπουργείο Δικαιοσύνης έχει ξεκινήσει ποινική έρευνα για το περιστατικό του Ιανουαρίου, προκειμένου να διερευνήσει εάν παραβιάστηκαν οι όροι μιας προηγούμενης συμφωνίας που επέτρεψε στη BOEING να αποφύγει την ποινική δίωξη. Ωστόσο, δεν ευθύνεται η BOEING για όλα τα πρόσφατα περιστατικά, καθώς ορισμένα από αυτά έχουν αποδοθεί σε προβλήματα συντήρησης ή σε ανθρώπινα σφάλματα. Παρ' όλα αυτά, τα πλέον ανησυχητικά περιστατικά αφορούν προβλήματα στους μηχανισμούς διεύθυνσης, τους κινητήρες και τη δομική ακεραιότητα των αεροσκαφών.

Το YouTube προειδοποιεί την OpenAI

Η χρήση της εργασίας των ατόμων από μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης χωρίς άδεια ή κάποιου είδους αποζημίωση, αποτελεί χωρίς αμφιβολία ένα αμφιλεγόμενο ζήτημα, με διάφορες οντότητες, συμπεριλαμβανομένων των New York Times, της Getty Images, καλλιτεχνών και συγγραφέων, να έχουν κινήσει νομικές διαδικασίες κατά των εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης. Η αβεβαιότητα που περιβάλλει αυτή την πρακτική επιδεινώθηκε περαιτέρω από την πρόσφατη δήλωση της Mira Murati, CTO της OpenAI, στην εφημερίδα The Wall Street Journal, στην οποία εξέφρασε αβεβαιότητα σχετικά με το αν το Sora, το νέο εργαλείο AI text-to-video της εταιρείας, χρησιμοποιεί δεδομένα από αναρτήσεις στο YouTube, το Instagram ή το Facebook.

Σε απάντηση, ο διευθύνων σύμβουλος του YouTube, Neal Mohan, απηύθυνε σαφή προειδοποίηση προς την OpenAI, δηλώνοντας ότι η χρήση των βίντεο της πλατφόρμας για την εκπαίδευση του Sora θα αποτελούσε "σαφή παραβίαση" των όρων χρήσης του YouTube. Κατά τη διάρκεια συνέντευξης που παραχώρησε στην οικοδέσποινα του Bloomberg Originals, Emily Chang, ο Mohan τόνισε ότι οι δημιουργοί που ανεβάζουν τη σκληρή δουλειά τους στο YouTube έχουν ορισμένες προσδοκίες, μία από τις οποίες είναι ότι θα τηρούνται οι όροι χρήσης της πλατφόρμας. Διευκρίνισε ότι οι όροι δεν επιτρέπουν τη λήψη απομαγνητοφωνημένων κειμένων ή κομματιών βίντεο και οποιαδήποτε τέτοια ενέργεια θα αποτελούσε σαφή παραβίαση των κανόνων που διέπουν το περιεχόμενο της πλατφόρμας.

Η διαδικασία εκπαίδευσης που χρησιμοποιεί η OpenAI για τα διάφορα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης της, συμπεριλαμβανομένων των Sora, ChatGPT και DALL-E, παραμένει άγνωστη στο μεγαλύτερό της μέρος. Η Wall Street Journal ανέφερε πρόσφατα ότι η εταιρεία σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει απομανγητοφωνήσεις βίντεο του YouTube για την εκπαίδευση του GPT-5. Αντίθετα, η GOOGLE, ο ανταγωνιστής της OpenAI, φαίνεται να σέβεται τους κανόνες, τουλάχιστον όσον αφορά το YouTube, το οποίο της ανήκει. Το μοντέλο AI Gemini της GOOGLE απαιτεί παρόμοια δεδομένα για τη μάθηση, αλλά σύμφωνα με τον Mohan, χρησιμοποιεί μόνο ορισμένα βίντεο με βάση τις άδειες που χορηγούνται στο συμβόλαιο αδειοδότησης του κάθε δημιουργού.