Η εποχή του δωρεάν μπλε checkmark του TWITTER έφτασε στο τέλος της

1 έτος πριν
TWITTER blue checkmark

Το TWITTER έχει ανακοινώσει εδώ και καιρό την αφαίρεση του γνωστού μπλε checkmark από όσους λογαριασμούς δεν είναι συνδρομητές στο TWITTER Blue, με την εταιρεία να κάνει από χθες πράξη αυτό το σχέδιο. Το κοινωνικό δίκτυο έχει αρχίσει να αφαιρεί τα αρχικά μπλε τικ από τα προφίλ των χρηστών και οργανισμών. Από εδώ και στο εξής, όλοι θα μπορούν να αποκτήσουν το συγκεκριμένο σύμβολο στο λογαριασμό τους φτάνει να πληρώσουν 8 δολάρια το μήνα για να γίνουν συνδρομητές στην υπηρεσία Blue της εταιρείας. Οι επιχειρήσεις μπορούν να λάβουν ένα χρυσό σημάδι χωρίς συνδρομή, ενώ οι λογαριασμοί κυβερνητικών και πολυμερών οργανισμών λαμβάνουν ένα γκρι σημάδι μετά από αίτηση και αφού αυτή εγκριθεί από τη σχετική ομάδα του TWITTER.

To TWITTER εισήγαγε τη δυνατότητα επαλήθευσης λογαριασμών το 2009 για να μειώσει την πιθανότητα πλαστοπροσωπίας και επικεντρώθηκε σε καταξιωμένους (αν και όχι απαραίτητα διάσημους) ανθρώπους σε τομείς όπως η πολιτική, τη ψυχαγωγία και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Όταν ο Elon Musk αγόρασε το TWITTER το 2022, ωστόσο, υποστήριξε ότι υπήρχαν πάρα πολλοί "διεφθαρμένοι" επαληθευμένοι λογαριασμοί και ότι ήταν απαραίτητο να εγκαταλειφθεί το παλαιό σύστημα. Μάλιστα προχώρησε το σκεπτικό του, χαρακτηρίζοντας τη συνδρομή στο Blue ως έναν τρόπο εκδημοκρατισμού των checkmarks.

Δεν εξελίχθηκε όμως έτσι. Το TWITTER αναγκάστηκε να διακόψει και να επανεκκινήσει την υπηρεσία Blue αφού trolls έκαναν κατάχρηση της λειτουργίας για να υποδυθούν αξιόλογες προσωπικότητες, συμπεριλαμβανομένου του Musk. Η εταιρεία θέσπισε μια διαδικασία ελέγχου και απαγόρευσε την εγγραφή από λογαριασμούς που υπήρχαν για λιγότερο από 90 ημέρες. Τα χρυσά και γκρι σημάδια ελέγχου αποκατέστησαν ορισμένα από αυτά τα μέτρα κατά της μίμησης, αλλά πολλές διασημότητες, δημοσιογράφοι και παρόμοιες προσωπικότητες δεν έχουν πλέον αυτές τις προστασίες.

Το TWITTER είναι αντιμέτωπο και με άλλα προβλήματα με τις ετικέτες χρηστών. Πολλοί μεγάλοι οργανισμοί μέσων ενημέρωσης, συμπεριλαμβανομένων των NPR και PBS, έχουν εγκαταλείψει το TWITTER λόγω αντιρρήσεων για τον χαρακτηρισμό του κοινωνικού ιστότοπου ως "κυβερνητικά χρηματοδοτούμενα μέσα ενημέρωσης". Οι οργανισμοί αυτοί δηλώνουν ότι η ετικέτα υπονοεί ψευδώς κυβερνητική επιρροή στο περιεχόμενό τους, ενώ διατηρούν αυστηρή συντακτική ανεξαρτησία. Ο θάνατος των μπλε checkmark απλώς υπογραμμίζει αυτή τη σύγκρουση, με τους να επικριτές να ανησυχούν ότι το TWITTER διαβρώνει την εμπιστοσύνη στην προσπάθειά του να κερδίσει περισσότερα έσοδα από τις συνδρομές.

Η πρώτη μέρα εφαρμογής της νέας πολιτικής του TWITTER είχε πάντως και εκπλήξεις αφού γνωστές προσωπικότητες όπως οι Lebron James και Stephen King, αν και δηλώνουν ότι δεν έχουν προχωρήσει στην αγορά της συνδρομής, εντούτοις εξακολουθούν να έχουν το γνωστό σύμβολο στο λογαριασμό τους. Ο Musk με tweet του ανέφερε ότι αυτό συμβαίνει επειδή ο ίδιος έχει προχωρήσει στην πληρωμή για συγκεκριμένους λογαριασμούς χωρίς να αναφέρει περισσότερες λεπτομέρειες.