Σε μια σημαντική κίνηση, η MICROSOFT ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι θα ξεκινήσει να πωλεί την εφαρμογή Teams ξεχωριστά από το Office σε διεθνές επίπεδο, επεκτείνοντας την πρακτική που είχε ήδη εφαρμόσει στην Ευρώπη πριν από έξι μήνες. Η αρχική απόφαση της εταιρείας να αποσυνδέσει τα δύο προϊόντα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και την Ελβετία ήταν μια προσπάθεια να αποφύγει πιθανές κυρώσεις στο πλαίσιο της αντιμονοπωλιακής πολιτικής της ΕΕ.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε ξεκινήσει έρευνα σχετικά με την πρακτική της MICROSOFT να συνδυάζει το Office με το Teams, μετά από καταγγελία του Slack, ενός ανταγωνιστικού εργαλείου ανταλλαγής μηνυμάτων στον εργασιακό χώρο. Το Teams, που προστέθηκε δωρεάν στο Office 365 το 2017, έγινε ιδιαίτερα δημοφιλές κατά τη διάρκεια της πανδημίας, χάρη στις δυνατότητες τηλεδιασκέψεων που προσέφερε. Ωστόσο, οι ανταγωνιστές υποστήριξαν ότι ο συνδυασμός των δύο προϊόντων έδινε στη MICROSOFT αθέμιτο πλεονέκτημα.
Η MICROSOFT ανακοίνωσε ότι θα παρουσιάσει νέες εμπορικές εκδόσεις του MICROSOFT 365 και του Office 365 χωρίς το Teams για περιοχές εκτός του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ) και της Ελβετίας, καθώς και μια αυτόνομη έκδοση του Teams για επαγγελματική χρήση σε αυτές τις περιοχές. Οι πελάτες θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα στα υφιστάμενα πακέτα ή τις νέες προσφορές από την 1η Απριλίου.
Οι τιμές για τις νέες εκδόσεις του Office χωρίς το Teams κυμαίνονται από 7,75 έως 54,75 δολάρια, ανάλογα με το προϊόν, ενώ το αυτόνομο Teams θα κοστίζει 5,25 ευρώ. Ωστόσο, οι τιμές μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με τη χώρα και το νόμισμα.
Παρά τη μετάβαση στην ξεχωριστή πώληση των προϊόντων, η MICROSOFT ενδέχεται να αντιμετωπίσει ακόμη κατηγορίες μονοπωλιακής πολιτικής από την ΕΕ τους επόμενους μήνες. Οι ανταγωνιστές εξακολουθούν να εκφράζουν ανησυχίες σχετικά με τις προμήθειες και την ευκολία ενσωμάτωσης των δικών τους εφαρμογών με το Office Web Applications.
Η MICROSOFT έχει ήδη αντιμετωπίσει πρόστιμα ύψους 2,2 δισεκατομμυρίων ευρώ από την ΕΕ την τελευταία δεκαετία για μονοπωλιακές πρακτικές που σχετίζονται με την προώθηση πακέτων δύο ή περισσότερων προϊόντων. Εάν κριθεί ένοχη για παραβίαση των αντιμονοπωλιακών κανόνων της ΕΕ, η εταιρεία θα μπορούσε να αντιμετωπίσει πρόστιμο που φτάνει έως και το 10% των παγκόσμιων ετήσιων εσόδων της.