Η νέα στρατηγική του YouTube για την αντιμετώπιση των ad blockers: Διαφημίσεις σε επίπεδο server

3 μήνες πριν
youtube screen

Το YouTube εδώ και χρόνια προσπαθεί να αντιμετωπίσει τα διάφορα ad blockers, με απώτερο στόχο να ωθήσει τους χρήστες που περιορίζονται στη δωρεάν υπηρεσία να μεταβούν σε κάποιο συνδρομητικό πακέτο Premium. Ωστόσο, η κοινότητα έχει βρει τρόπους να παρακάμπτει αυτά τα μέτρα, όπως η τροποποίηση της εφαρμογής του YouTube από το ReVanced για την ενεργοποίηση λειτουργιών που προσφέρονται μόνο στα συνδρομητικά πακέτα, συμπεριλαμβανομένης της φραγής διαφημίσεων.

Ένα επιπρόσθετο στοιχείο που χρησιμοποιείται είναι το SponsorBlock, το οποίο βασίζεται στην αναφορά από τους χρήστες των σημείων στα βίντεο όπου εμφανίζεται χορηγούμενο υλικό, επιτρέποντας σε όλους τους χρήστες να παρακάμπτουν αυτά τα σημεία.

Ωστόσο, η Google φαίνεται να πειραματίζεται με την εισαγωγή διαφημίσεων σε επίπεδο διακομιστή, μια κίνηση που θα μπορούσε να δημιουργήσει προβλήματα στην αποτελεσματικότητα των συστημάτων φραγής διαφημίσεων. Αυτή η τακτική ενδέχεται να αλλοιώσει τους συνδέσμους των βίντεο που έχουν μοιραστεί οι δημιουργοί σε ενότητες και κεφάλαια, αν και το YouTube μπορεί να ισορροπήσει τους χρόνους στα timestamps ανάλογα με την έκταση των διαφημίσεων που θα εισάγει.

Επιπλέον, η προσθήκη διαφημίσεων σε επίπεδο διακομιστή προσθέτει πολυπλοκότητα στην προσπάθεια απαλλαγής των συνδρομητών από αυτές. Η εφαρμογή του YouTube θα χρειαζόταν να τις παρακάμπτει αυτόματα για τους συνδρομητές Premium, αλλά αυτό θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα παράθυρο για τα ad blockers να αξιοποιήσουν τις ίδιες πληροφορίες και να παρακάμψουν τις διαφημίσεις.

Παρά την αναγκαιότητα της προβολής διαφημίσεων για μια επιχείρηση όπως το YouTube, η αυξημένη πολυπλοκότητα μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την εμπειρία χρήσης και να επιβραδύνει την προβολή περιεχομένου. Εναλλακτικές λύσεις, όπως η χρήση VPN και διευθύνσεων IP από χώρες όπου απαγορεύονται οι διαφημίσεις του YouTube, εξακολουθούν να προτείνονται.

Ενώ ορισμένοι χρήστες υποστηρίζουν άμεσα τους δημιουργούς για να αντισταθμίσουν το χαμένο εισόδημα από τη χρήση ad blockers, το YouTube πρέπει να επανεξετάσει τα όρια στα οποία είναι διατεθειμένο να φτάσει για να αντιμετωπίσει όσους θέλουν να αποφύγουν την πληρωμή ακόμη και ενός ελάχιστου ποσού. Τελικά, η ταλαιπωρία μπορεί να ξεπεράσει τα οφέλη, αποθαρρύνοντας εκείνους που κάνουν κατάχρηση του συστήματος, καθιστώντας το τοπίο για όσους επιθυμούν τα πλεονεκτήματα χωρίς να πληρώνουν ολοένα και πιο δύσκολο.