Πιο αυστηρή τακτική κατά των ad blockers εφαρμόζει το YouTube

9 μήνες πριν
YouTube interface

Το YouTube έχει πειραματιστεί με τους ad blockers, όπου στους χρήστες που χρησιμοποιούν την υπηρεσία του χωρίς να είναι εγγεγραμμένοι στο συνδρομητικό μοντέλο Premium, εμφανίστηκαν αναδυόμενα παράθυρα που τους έλεγαν ότι παρόμοιες εφαρμογές δεν επιτρέπονται στην πλατφόρμα. Ορισμένοι χρήστες αντιμετωπίζουν ένα άλλο αναδυόμενο παράθυρο που λέει ότι οι ad-blockers δεν επιτρέπονται, αναφέροντας όμως μια νέα πολιτική “τριών χτυπημάτων”.

Ένας χρήστης του Reddit παρατήρησε ένα νέο popup παράθυρο που έχει τρία αριθμημένα λευκά πλαίσια. Το αναδυόμενο μήνυμα προειδοποιεί ότι η συσκευή αναπαραγωγής βίντεο θα μπλοκαριστεί μετά από τρεις περιπτώσεις που ο χρήστης εντοπιστεί να χρησιμοποιεί κάποιο ad blocker κατά την επίσκεψή του στο YouTube.

Κατά την παρακολούθηση βίντεο στο YouTube, οι χρήστες ενδέχεται να δουν ένα άλλο μήνυμα που τους δίνει την επιλογή να δοκιμάσουν το YouTube Premium ή να παρακολουθήσουν διαφημίσεις κάνοντας κλικ σε ένα κουμπί. Το παράθυρο προειδοποιεί επίσης ότι εάν οι χρήστες έχουν ενεργοποιήσει κάποιο ad blocker, η συσκευή αναπαραγωγής βίντεο ενδέχεται να μπλοκαριστεί, χωρίς να αναφέρει κάτι σχετικό για τον ίδιο το λογαριασμό. 

Αυτός ο περιορισμός φαίνεται να δοκιμάζεται προς το παρόν μόνο σε μια μικρή ομάδα χρηστών, οπότε δεν είναι σαφές πώς θα επηρεάσει όλους ή αν το YouTube αποφασίσει να επεκτείνει τις δοκιμές του σε περισσότερο κόσμο.

Πολλοί χρήστες χρησιμοποιούν εφαρμογές τρίτων στο YouTube για να έχουν πρόσβαση σε μια εμπειρία που μοιάζει με αυτή μιας Premium συνδρομής, χωρίς όμως κάποιο κόστος. Παρ' όλα αυτά, μια από τις δημοφιλέστερες σχετικές υπηρεσίες, το YouTube Vanced τερματίστηκε πέρυσι λόγω νομικών ενεργειών της Google.

Οι χρήστες που βασίζονται σε εφαρμογές που αποκλείουν την εμφάνιση διαφημίσεων σε ιστοσελίδες, ενδέχεται σύντομα να χρειαστεί να παρακολουθήσουν διαφημίσεις, συμπεριλαμβανομένων κάποιων που διαρκούν 30 δευτερόλεπτα χωρίς δυνατότητα παράλειψης στις συνδεδεμένες τηλεοράσεις. Εναλλακτικά, μπορούν να επιλέξουν να πληρώσουν για μια συνδρομή Premium, η οποία κοστίζει €8,99 το μήνα.

Το YouTube δοκιμάζει επίσης μια νέα λειτουργία 1080p Premium για τους συνδρομητές του YouTube Premium. Προσφέρει υψηλότερο ρυθμό μετάδοσης bitrate για ευκρινέστερη ποιότητα βίντεο, αλλά είναι διαθέσιμη μόνο για βίντεο με ανάλυση 1080p. Η λειτουργία ήταν διαθέσιμη στο iOS και στο διαδίκτυο και τώρα δοκιμάζεται στο Android TV OS και στα smartphones.

Η τυπική επιλογή 1080p εξακολουθεί πάντως να είναι διαθέσιμη για όλους τους χρήστες. Η λειτουργία 1080p Premium θα είναι διαθέσιμη για όλους τους συνδρομητές του YouTube Premium τις επόμενες εβδομάδες.