Πλήκτρο απόρριψης όλων των cookies «εγκαινιάζει» η Google στην Ευρώπη

2 έτη πριν

Ο πόλεμος των cookies καλά κρατεί… Η αλήθεια είναι πως τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει σημαντικά βήματα προόδου όσον αφορά στη διαφάνεια της όλης διαδικασίας αποδοχής cookies από πλευράς χρήστη, όμως εξακολουθούν να υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης. Μια τέτοια «ευκαιρία» εντόπισε η Γαλλική Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (CNIL) η οποία θεώρησε πως το σχετικό μενού στα sites της Google μεροληπτεί υπέρ της αποδοχής των cookies. Όπως έχει καταδείξει άλλωστε και έρευνα του Ευρωπαϊκού Κέντρου Ψηφιακών Δικαιωμάτων (NOYB), αν και το 90% των χρηστών αποδέχεται το σύνολο των cookies, μόλις το 3% τα θέλει στην πραγματικότητα (εικάζουμε πως το υπόλοιπο 87% απλά θέλει να ξεφορτωθεί το σχετικό παράθυρο).

Με το σκεπτικό πως ο χρήστης μπορούσε να αποδεχθεί όλα τα cookies με ένα κλικ στο σχετικό πλήκτρο («αποδοχή όλων») αλλά έπρεπε να τα επιλέξει ένα προς ένα προκειμένου να τα απορρίψει, η CNIL τιμώρησε τη Google στις αρχές του χρόνου με πρόστιμο €150 εκατ. Μάλιστα τα «σκάγια» πήραν και τη Meta αφού το Facebook κρίθηκε ένοχο για τον ίδιο λόγο, εισπράττοντας «κοστουμάκι» ύψους €60 εκατ.

Τα παραπάνω φαίνεται πως ήταν αρκετά για να πείσουν τη Google να αναλάβει δράση. Όπερ και εγένετο λοιπόν, με την αμερικανική εταιρεία να αλλάζει τακτική, υιοθετώντας ένα σύστημα με τρεις επιλογές στα sites της: «αποδοχή όλων», «απόρριψη όλων» και «περισσότερες επιλογές». Όταν λοιπόν κάποιος επισκεφθεί το Google ή το YouTube χωρίς να είναι συνδεδεμένος με τον λογαριασμό του, θα πρέπει να δει το σχετικό μενού, έχοντας πλέον τη δυνατότητα να δώσει τη συγκατάθεσή του ή να απορρίψει μεμιάς όλα τα cookies που του «προσφέρει» το site. Αν είναι συνδεδεμένος, θα πρέπει να προσαρμόσει τις επιλογές του (tracking options) μέσα από το σχετικό μενού του λογαριασμού του στη Google. Οι αλλαγές αυτές έχουν δοθεί στην κυκλοφορία σε Γαλλία και Ελβετία, ενώ θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες χώρες του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου.