ΗΠΑ - Αερομεταφορείς μιλούν για επιπτώσεις του 5G

2 έτη πριν
5G επιπτώσεις σε αεροσκάφη

Και ξαφνικά κρίση από το πουθενά στον τομέα της αεροπορίας στις ΗΠΑ και υπεύθυνο γι’ αυτό είναι το 5G! AT&T και Verizon την περασμένη εβδομάδα ξεκίνησαν να προσφέρουν τις υπηρεσίες δικτύου 5G στους συνδρομητές τους, μόνο που η κίνησή τους αυτή έφερε χάος στις αερομεταφορές, καθώς όπως υποστηρίζουν οι μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου, η ζώνη C (C-Band) του 5G που χρησιμοποιείται, θα μπορούσε να δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα σε αεροσκάφη και ως εκ τούτου να «παραλύσει» εσωτερικές και διεθνείς πτήσεις.

Η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας (FAA) προειδοποίησε πως ενδεχόμενες παρεμβολές θα μπορούσαν να επηρεάσουν όργανα πλοήγησης αεροσκαφών όπως το ραδιοϋψόμετρο και ως εκ τούτου να προκαλέσουν σημαντικά προβλήματα. Με ανακοίνωση που υπογράφουν μεταξύ άλλων οι CEO των Delta, United, Southwest και American Airlines, τονίζουν πως: «Εκτός και αν τα κεντρικά μας αεροδρόμια πάρουν τη σχετική έγκριση, η συντριπτική πλειοψηφία του κοινού θα παραμείνει καθηλωμένη».

Ενδεικτικά, γίνεται λόγος για ακυρώσεις περισσότερων από 1100 πτήσεων τη μέρα, με τον συνολικό αριθμό των επιβατών που θα επηρεαστούν να ξεπερνά τις 100.000. Τις ίδιες ανησυχίες με τις μεγάλες αμερικανικές αεροπορικές μοιράζονται και εταιρείες άλλων χωρών. British Airways, Air India, Emirates, All Nippon Airways, Lufthansa, Austrian Airlines και αρκετές ακόμα ανακοίνωσαν αλλαγές στα προγράμματά τους που στην καλύτερη περίπτωση είχαν να κάνουν με τη χρήση διαφορετικών τύπων αεροσκαφών και στη χειρότερη με ακυρώσεις πτήσεων.

Εν τέλει οι προαναφερθείσες κινήσεις φαίνεται πως έπιασαν τόπο με τις AT&T και Verizon να αναστέλλουν τα πλάνα τους για τη λειτουργία των δικτύων 5G τους για τουλάχιστον δύο εβδομάδες, ενώ δεσμεύτηκαν για την οριοθέτηση ζωνών ασφαλείας γύρω από 50 αεροδρόμια στις ΗΠΑ προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα παρεμβολών. Το όλο πρόβλημα έχει προκύψει λόγω της χρήσης της ανώτατης κλίμακας της ζώνης C (συχνότητες 4,2 – 4,4 GHz) του 5G στις ΗΠΑ, εν αντιθέσει με την Ευρώπη όπου χρησιμοποιείται η κατώτατη (συχνότητες 3,4 – 3,98 GHz) χωρίς να προκαλούνται προβλήματα