Μπορεί τα Airbus A380 να έχουν αποσυρθεί από την ενεργό δράση, όμως το πρώτο Airbus A380 που δημιουργήθηκε ποτέ έκανε ένα ακόμη ταξίδι για καλό σκοπό. Η Airbus, προ ολίγων ημερών, γέμισε το αεροσκάφος Airbus A380 με 100% βιώσιμο καύσιμο και στη συνέχεια το αεροπλάνο ολοκλήρωσε μια πολύωρη πτήση.
Συγκεκριμένα, το Airbus A380 χρησιμοποίησε 27 τόνους καθαρού SAF (sustainable aviation fuel, βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα) για να απογειωθεί από το αεροδρόμιο Blagnac στην Τουλούζης προς τη Nice σε μια πτήση που διήρκησε περίπου 3 ώρες. Το αεροσκάφος είναι εξοπλισμένο με κινητήρα Rolls-Royce Trent 900, με την αγγλική εταιρεία να σημειώνεται ως ένας από τους βασικούς συνεργάτες της Airbus για το εγχείρημα.
Σκοπός της δοκιμής ήταν να συνεχιστούν και να ενταθούν οι δοκιμές για πτήσεις με 100% βιώσιμα καύσιμα, καθώς η εταιρεία στοχεύει να χρησιμοποιεί αποκλειστικά SAF έως και το 2030. Πέρυσι είχε πραγματοποιήσει παρόμοιες δοκιμές με ένα Airbus A350 και ένα A319 Neo, με διαφορετικούς κινητήρες και διαφορετικό είδος βιώσιμου καυσίμου από άλλο πάροχο.
Στη φετινή δοκιμή, χρησιμοποιήθηκε ένα οργανικό μίγμα από χρησιμοποιημένο λάδι και λίπη, απόβλητα και μη εδώδιμα φυτά. Είναι μια πλήρως οργανική εναλλακτική λύση που μειώνει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως και 80%. Η Airbus προμηθεύτηκε επίσης με 2 εκατομμύρια γαλόνια οργανικού καυσίμου για χρήση στα αεροσκάφη της.
Η Rolls-Royce δηλώνει πως οι κινητήρες ενδεχομένως να μπορούν να χρησιμοποιούν 100% SAF από το 2023 κι έπειτα, με την βιομηχανία αεροσκαφών εν γένει να υπόσχεται μηδενικές εκπομπές ρύπων έως το 2050. Αυτή τη στιγμή, τα Airbus είναι πιστοποιημένα για χρήση ενός μίγματος καυσίμου, που αποτελείται κατά 50% από οργανικό καύσιμο και 50% από κηροζίνη.
Η κηροζίνη, όμως, είναι αρκετά οικονομικότερη από τα βιώσιμα καύσιμα κι ενώ μπορεί οι εταιρείες να κάνουν «στροφή» προς αυτά, είναι άγνωστο αν και πώς θα επηρεαστούν οι τιμές των ναύλων όταν τελικά η βιομηχανία κάνει τη μετάβαση.