Η HEINEKEN, η γνωστή ολλανδική μάρκα μπύρας, και η BODEGA, μια αμερικανική εταιρεία ρούχων, συνεργάστηκαν για να παρουσιάσουν το The Boring Phone στην εβδομάδα σχεδιασμού του Μιλάνου. Κατασκευασμένο από την HMD, την εταιρεία που βρίσκεται πίσω από τα τηλέφωνα Nokia, αυτό το "χαζό" τηλέφωνο έχει ως στόχο να περιορίσει τον εθισμό των νέων ενηλίκων στα smartphones, αφαιρώντας τις λειτουργίες που αποσπούν την προσοχή και εστιάζοντας κυρίως στις κλήσεις και τα μηνύματα κειμένου.
Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό του νέου τηλεφώνου είναι η έλλειψη πρόσβασης στο διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενθαρρύνοντας τους χρήστες να συμμετέχουν σε πραγματικές κοινωνικές αλληλεπιδράσεις αντί να κάνουν συνεχώς scroll στα smartphones τους. Ο σχεδιασμός του Boring Phone αντλεί έμπνευση από την τεχνολογία κινητής τηλεφωνίας των αρχών της δεκαετίας του 2000 και ενσωματώνει ένα διαφανές περίβλημα το οποίο οι χρήστες μπορούν να εξατομικεύσουν με αυτοκόλλητα. Το τηλέφωνο διαθέτει επίσης μια μονόχρωμη οθόνη που εμφανίζει δύο μπουκάλια μπύρας HEINEKEN.
Επηρεασμένο από την κουλτούρα Newtro, η οποία ερμηνεύει τη ρετρό αισθητική σε ένα σύγχρονο πλαίσιο, το τηλέφωνο απευθύνεται στο Gen Z και Millennial κοινό. Σύμφωνα με τον old-school σχεδιασμό του, το τηλέφωνο διαθέτει μπαταρία που διαρκεί μια εβδομάδα σε κατάσταση αναμονής, κάμερα 0,3 megapixel, FM ραδιόφωνο και το κλασικό παιχνίδι φιδάκι που οι κάτοχοι Nokia feature phone γνωρίζουν πολύ καλά.
Ο συνιδρυτής της BODEGA, Oliver Mak, εξήγησε ότι η ιδέα πίσω από το The Boring Phone ήταν να δημιουργηθεί μια συσκευή που είναι σκόπιμα αδιάφορη, καθώς τα smartphones έχουν γίνει υπερβολικά σαγηνευτικά. Ο στόχος είναι να επανέλθει ένα πολιτιστικό σύμβολο του παρελθόντος, το οποίο οι νεότερες γενιές μπορεί να μην έχουν γνωρίσει στο παρελθόν.
Με τον περιορισμό των χαρακτηριστικών του τηλεφώνου, η HEINEKEN και η BODEGA στοχεύουν να ενθαρρύνουν τους νέους ενήλικες να δημιουργήσουν πιο ουσιαστικές κοινωνικές συνδέσεις χωρίς τη συνεχή έλξη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Τα δύο brands τονίζουν ότι η έλλειψη σύγχρονων διακοσμητικών στοιχείων του τηλεφώνου καθιστά αδύνατη τη λήψη εφαρμογών που αποσπούν την προσοχή των χρηστών από το να είναι παρόντες στη στιγμή.
Η ιδέα του Boring Phone εμπνεύστηκε από έρευνα που ανέθεσε η HEINEKEN, η οποία εξέτασε τη χρήση smartphone μεταξύ της Gen Z και των Millennials στο Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ. Η μελέτη αποκάλυψε ότι το 90% των συμμετεχόντων παραδέχτηκαν ότι "κάνουν doom scrolling" σε κοινωνικές καταστάσεις και έλεγξαν το τηλέφωνό τους κατά μέσο όρο επτά φορές σε μια νυχτερινή έξοδο.
Η HEINEKEN πιστεύει ότι η στάση απέναντι στη χρήση του κινητού τηλεφώνου αλλάζει, με το 37% των Gen Z και των Millennials να αναγνωρίζουν ότι ελέγχουν το τηλέφωνό τους πολύ συχνά σε κοινωνικές καταστάσεις και το 32% να εκφράζουν την επιθυμία να "σβήσουν" το τηλέφωνό τους κατά τη διάρκεια νυχτερινών εξόδων. Μόνο 5.000 τεμάχια του The Boring Phone έχουν παραχθεί.