Σε μία πρωτοφανή κίνηση προχώρησε η Ρωσία προκειμένου να αντιμετωπίσει τις κυρώσεις που της έχει επιβάλλει η Δύση αφού ανάμεσα σε όλα τα άλλα μέτρα που έχει υιοθετήσει, περιλαμβάνεται και η νομιμοποίηση της πειρατείας! Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Δημοσιεύματα ήθελαν το Υπουργείο Οικονομικής Ανάπτυξης της χώρας να έχει συντάξει ένα νομοσχέδιο προκειμένου να αντιμετωπίσει τις κυρώσεις της Δύσης στη χώρα και τις επιπτώσεις τους. Μέρος αυτού του νομοσχεδίου ήταν μία πρόταση που αναιρούσε τον ποινικό χαρακτήρα της κατοχής και χρήσης πειρατικού λογισμικού εταιρειών που στο πλαίσιο των προαναφερθεισών κυρώσεων αρνούνταν να παρέχουν ή είχαν ανακαλέσει άδειες σε ρωσικές εταιρείες ή ιδιώτες. Προκειμένου να μην υπάρχουν ποινικές κυρώσεις (η πειρατεία είναι παράνομη στη Ρωσία) θα πρέπει να μην υπάρχει εναλλακτική πρόταση ρωσικής προέλευσης.
Fast forward λίγες μέρες αργότερα και νέα δημοσιεύματα (η ροή πληροφοριών από τη Ρωσία είναι το λιγότερο προβληματική τις τελευταίες εβδομάδες) θέλουν το εν λόγω νομοσχέδιο να έχει προωθηθεί με τη διαδικασία του κατεπείγοντος και μάλιστα να έχει ψηφιστεί από τη Δούμα. Στην πράξη δηλαδή, η Ρωσία έχει τρόπον τινά νομιμοποιήσει την πειρατεία, έστω και υπό προϋποθέσεις.
Για να καταλάβεις τη βαρύτητα της συγκεκριμένης εξέλιξης, στο λογισμικό που αφορά το νομοσχέδιο περιλαμβάνονται και τα video games και με δεδομένο ότι στις εταιρείες που έχουν κηρύξει εμπάργκο στη χώρα είναι μεταξύ άλλων η Nintendo, η EA, η Microsoft, η Sony, η Take-Two, η Epic Games, η Ubisoft, η Activision Blizzard, η Bungie και η CD Projekt, είναι απόλυτα νόμιμη -για όσο διαρκούν οι κυρώσεις της Δύσης- η πειρατεία στα παιχνίδια τους (σε μία χώρα με πληθυσμό 144 και πλέον εκατομμυρίων).
Όπως υποστηρίζουν από τη ρωσική κυβέρνηση, τα μέτρα πάρθηκαν για την υποστήριξη των επαγγελματιών και των εταιρειών που βασίζονται σε λογισμικό των Apple και Microsoft για τη λειτουργία τους. Μένει να δούμε αν τα όσα μεταδίδουν τα διεθνή μέσα ενημέρωσης εν τέλει ισχύουν.