Ο συνιδρυτής της OCULUS φτιάχνει ένα VR headset που μπορεί κυριολεκτικά να σε σκοτώσει

2 έτη πριν
OCULUS

Η ιδέα ότι ο θάνατος σε ένα βιντεοπαιχνίδι ή μια προσομοίωση μπορεί να προκαλέσει τον θάνατό σου στην πραγματική ζωή είναι κάτι που έχει αναφερθεί σε δεκάδες μυθοπλαστικά έργα τις τελευταίες δεκαετίες. Τώρα, όμως, ο συνιδρυτής της OCULUS, Palmer Luckey, κάνει την ιδέα πραγματικότητα.

Στο προσωπικό του blog, ο Luckey γράφει για ένα νέο VR headset που έχει σχεδιάσει και το οποίο χρησιμοποιεί τρεις ενσωματωμένες εκρηκτικές βόμβες, τοποθετημένες πάνω από το μέτωπο, που μπορούν να «καταστρέψουν άμεσα τον εγκέφαλο του χρήστη». Ναι, διάβασες σωστά! Η θανατηφόρα έκρηξη ενεργοποιείται μέσω «ενός φωτοαισθητήρα που μπορεί να ανιχνεύσει όταν η οθόνη αναβοσβήνει κόκκινη σε συγκεκριμένη συχνότητα», γράφει ο Luckey, καθιστώντας εύκολη την ενεργοποίησή της κατά τη διάρκεια εμφάνισης επιλεγμένων οθονών που εμφανίζουν το μήνυμα "Game Over".

Για να είμαστε σαφείς, ο Luckey δηλώνει ότι το θανατηφόρο headset του -το οποίο μοιάζει στις εικόνες με ένα τροποποιημένο Meta Quest Pro- είναι «για την ώρα... απλά μια δημιουργία τέχνης για το γραφείο, μια προκλητική υπενθύμιση των ανεξερεύνητων δρόμων στο σχεδιασμό παιχνιδιών». Την ίδια στιγμή, όμως, ο Luckey γράφει ότι «η ιδέα του να συνδέεις την πραγματική σου ζωή με το εικονικό σου avatar πάντα με γοήτευε - αμέσως ανεβάζεις το διακύβευμα στο μέγιστο επίπεδο και αναγκάζεις τους ανθρώπους να επανεξετάσουν ριζικά τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούν με τον εικονικό κόσμο και τους gamers μέσα σε αυτόν».

Ο Luckey συνδέει αυτή τη “γοητεία” με το Sword Art Online (SAO), μια σειρά ιαπωνικών μυθιστορημάτων (και spinoff anime, βιντεοπαιχνίδια κ.λπ.) για ένα MMORPG εικονικής πραγματικότητας με το ίδιο όνομα. Σε αυτή τη μυθοπλασία, η 6η Νοεμβρίου 2022 σηματοδοτεί την ημέρα κατά την οποία χιλιάδες παίκτες του SAO παγιδεύονται στα ακουστικά τους με την ονομασία NerveGear και απειλούνται με θάνατο μέσω μιας κρυφής γεννήτριας μικροκυμάτων αν πεθάνουν στο βιντεοπαιχνίδι (ή αν προσπαθήσουν να αφαιρέσουν ή να πειράξουν τα ακουστικά).

Το Sword Art Online anime μόλις είχε προβληθεί όταν το πρώτο OCULUS Rift Development Kit κυκλοφόρησε στο Kickstarter το 2012, συμβάλλοντας σε αυτό που ο Luckey αποκαλεί «τεράστιο ενθουσιασμό των otaku για το OCULUS, ειδικά στην Ιαπωνία, η οποία έγινε γρήγορα η 2η μεγαλύτερη αγορά μας». Αναφέρει ακόμα ότι «κυριολεκτικά χιλιάδες» οπαδοί τον προσέγγισαν κατά τη διάρκεια του έτους για το Sword Art Online, ρωτώντας: «Πότε θα δημιουργήσετε ένα πραγματικό NerveGear headset»!

Περισσότερο από τα ρεαλιστικά γραφικά, ο Luckey γράφει ότι «μόνο η απειλή σοβαρών συνεπειών μπορεί να κάνει ένα βιντεοπαιχνίδι να σας φανεί αληθινό». Ο ίδιος παρομοιάζει αυτές τις συνέπειες με μια «μακρά ιστορία αθλημάτων του πραγματικού κόσμου που περιστρέφονται γύρω από παρόμοια διακυβεύματα», αν και είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι οι περισσότεροι αθλητικοί τραυματισμοί απέχουν πολύ από τον άμεσο θάνατο.

Όμως ενώ ο Luckey δηλώνει ότι πρόκειται για «έναν τομέα της μηχανικής των βιντεοπαιχνιδιών που δεν έχει εξερευνηθεί ποτέ», αυτό δεν είναι απόλυτα αληθές. Το 2001, μια “καλλιτεχνική δημιουργία” με την ονομασία PainStation, απείλησε τους παίκτες που έχαναν ένα παιχνίδι Pong με «αισθήσεις όπως θερμότητα, χτυπήματα και ηλεκτροσόκ ποικίλης διάρκειας» όπως το περιέγραψε το Wired. Την ίδια χρονιά, το "Tekken Torture Tournament" παρείχε έναν διαγωνισμό παιχνιδιών μάχης στον οποίο «32 πρόθυμοι συμμετέχοντες δέχονταν ενισχυτικά αλλά μη θανατηφόρα ηλεκτροσόκ σε αντιστοιχία με τους τραυματισμούς που υπέστησαν οι εικονικοί τους χαρακτήρες στην οθόνη».

Σε κάθε περίπτωση το όλο project δείχνει και είναι εξωφρενικό σε όλα τα επίπεδα ακόμα και ως ιδέα, και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να ευνοούνται τέτοιες υλοποιήσεις να φτάσουν ακόμα και σε πρωτότυπη μορφή.