Οι virtual influencers της τεχνητής νοημοσύνης “απειλούν” τους πραγματικούς influencers

10 μήνες πριν
AI virtual influencer

Η εικονική influencer Aitana Lopez έχει αποκτήσει τεράστια δημοφιλία στα social media, με πάνω από 200.000 ακόλουθους. Δημοσιεύει σε τακτική βάση selfies και προωθεί διάφορα προϊόντα, όπως θα έκανε ένας πραγματικός influencer.

Παρόμοιοι εικονικοί influencers δημιουργούνται με τη χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης και φαίνεται να αποτελούν σοβαρή απειλή για τους ανθρώπινους influencers στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά των digital creators, η οποία εκτιμάται ότι αξίζει 21 δισεκατομμύρια δολάρια. Μεγάλες εταιρείες πληρώνουν χιλιάδες δολάρια στην Aitana για να προωθήσει τα προϊόντα τους, καθώς το κόστος είναι σημαντικά χαμηλότερο σε σύγκριση με τη χρήση ανθρώπινων influencers.

Οι δημιουργοί της Aitana υποστηρίζουν ότι ουσιαστικά διαταράσσουν μια αγορά η οποία έχει υπερτιμηθεί. Ωστόσο, οι πραγματικοί influencers εκφράζουν σοβαρές ανησυχίες ότι θα χάσουν θέσεις εργασίας και σημαντικό μέρος του εισοδήματός τους εξαιτίας αυτών των εικονικών influencers. Θεωρούν, επίσης, ότι οι τελευταίοι θα πρέπει να αποκαλύπτουν ξεκάθαρα την τεχνητή τους φύση στο κοινό, κάτι που συχνά αποφεύγουν να κάνουν.

Από την πλευρά τους, τα brands ενδιαφέρονται ολοένα και περισσότερο για τους εικονικούς influencers καθώς τους βοηθούν να τραβήξουν την προσοχή του κοινού, μειώνουν σημαντικά το κόστος του διαφημιστικού budget και επιτρέπουν μεγαλύτερο έλεγχο σε σύγκριση με τους ανθρώπινους influencers. Παρόλα αυτά, κάποιοι ειδικοί στον χώρο εκφράζουν ανησυχίες σχετικά με το γεγονός ότι η προσπάθεια να φαίνονται υπερβολικά ρεαλιστικοί ώστε να ελκύουν παγκόσμιο κοινό οδηγεί σε υπερβολική σεξουαλικοποίηση των γυναικείων avatars που δημιουργούνται. Υποστηρίζεται ότι αυτή η πρακτική αντανακλά περισσότερο την επιδίωξη για κέρδος και λιγότερο την προώθηση της ισότητας των φύλων και της χειραφέτησης των γυναικών.

Οι εικονικοί influencers που δημιουργούνται με τεχνητή νοημοσύνη αποτελούν μια νέα τάση στον χώρο του μάρκετινγκ, η οποία εγείρει σημαντικά ηθικά ζητήματα. Αν και βοηθούν τις εταιρείες να προσελκύσουν κοινό με χαμηλότερο κόστος, ταυτόχρονα απειλούν την επιβίωση των πραγματικών δημιουργών περιεχομένου και ενδέχεται να οδηγήσουν σε εκμετάλλευση της γυναικείας εικόνας. Όπως πολλοί υποστηρίζουν, τα επόμενα χρόνια θα δείξουν εάν η βιομηχανία θα μπορέσει να επιτύχει μια ισορροπία ανάμεσα στην κερδοφορία και τη δεοντολογία στον τομέα αυτό.