Ποσό ύψους 212 εκατομμυρίων δολαρίων ενέκρινε ο Οργανισμός Μεταφορών του San Francisco (SFMTA) για την αντικατάσταση του παρωχημένου συστήματος ελέγχου τρένων που λειτουργεί ακόμη με δισκέτες 5¼ ιντσών από το 1998.
Μέσω σύμβασης με την εταιρεία HITACHI RAIL, η οποία διαθέτει συστήματα ελέγχου τρένων σε περισσότερες από 50 χώρες συμπεριλαμβανομένου του ιαπωνικού υπερταχέος σιδηροδρόμου, ο οργανισμός στοχεύει στην πλήρη αναβάθμιση του Αυτόματου Συστήματος Ελέγχου Τρένων (ATCS).
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του SFMTA, Michael Roccaforte, το τρέχον σύστημα χρησιμοποιεί τρεις δισκέτες για τη φόρτωση λογισμικού DOS που ελέγχει τους κεντρικούς διακομιστές. Τα τρένα συνδέονται αυτόματα με το σύστημα κατά την είσοδό τους στο υπόγειο τμήμα του δικτύου και αποσυνδέονται επιστρέφοντας σε χειροκίνητη λειτουργία όταν βγαίνουν στην επιφάνεια.
Η διευθύντρια του Muni Metro, Julie Kirschbaum, τόνισε ότι το νέο σύστημα ελέγχου θα είναι πέντε γενιές μπροστά από το υπάρχον, του οποίου η προβλεπόμενη διάρκεια ζωής έληγε το 2023. Παρότι το σύστημα εξακολουθεί να λειτουργεί ικανοποιητικά, ο κίνδυνος υποβάθμισης των δεδομένων στις δισκέτες και η δυσκολία εύρεσης προγραμματιστών με γνώσεις για προγραμματιστικές γλώσσες της δεκαετίας του 1990 καθιστούν την αναβάθμιση επιτακτική.
Το συνολικό κόστος εκσυγχρονισμού του δικτύου εκτιμάται στα 700 εκατομμύρια δολάρια, συμπεριλαμβανομένης της σύμβασης με την HITACHI RAIL. Στο ποσό περιλαμβάνεται η αντικατάσταση του συστήματος καλωδίων επικοινωνίας, το οποίο σύμφωνα με τον Roccaforte διαθέτει χαμηλότερο εύρος ζώνης από ένα παλιό μόντεμ AOL.
Η HITACHI RAIL σχεδιάζει να αντικαταστήσει το υπάρχον σύστημα καλωδίων με ένα νέο που θα βασίζεται σε Wi-Fi και κυψελοειδή σήματα για την παρακολούθηση των τρένων έως το 2028, με την προϋπόθεση έγκρισης από το διοικητικό συμβούλιο του SFMTA.
Η καθυστέρηση στην απομάκρυνση από τις δισκέτες δεν αποτελεί μεμονωμένο φαινόμενο. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν η Ιαπωνία, η οποία σταμάτησε τη χρήση δισκετών στα κυβερνητικά συστήματα μόλις τον Ιούνιο, και το γερμανικό ναυτικό, που ακόμη αναζητά εναλλακτική λύση για τις δισκέτες 8 ιντσών.
Η σύμβαση με την HITACHI RAIL περιλαμβάνει υπηρεσίες υποστήριξης για 20 έως 25 έτη, ενώ σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του SFMTA, η ολοκλήρωση του συνολικού έργου αναβάθμισης τοποθετείται στο 2033/2034.