Στο Σαν Φρανσίσκο, ντόπιοι σαμποτάρουν αυτόνομα οχήματα τοποθετώντας τους κώνους

9 μήνες πριν
san Francisco cones

Κάτοικοι του Σαν Φρανσίσκο έχουν βαρεθεί την παρουσία αυτόνομων οχημάτων στους δρόμους της πόλης και έχουν βρει έναν απλό τρόπο για να τα απενεργοποιήσουν…με κώνους κυκλοφορίας.

Μια ομάδα που αυτοαποκαλείται "Safe Street Rebel" τοποθετεί κώνους κυκλοφορίας στα καπό των αυτόνομων οχημάτων των Waymo και Cruise, δύο από τις κορυφαίες εταιρείες στον κλάδο της αυτόνομης οδήγησης. Η ομάδα ισχυρίζεται ότι η ενέργεια αυτή εμποδίζει την κίνηση των οχημάτων και δημιουργεί προσωρινή ηρεμία της κυκλοφορίας.

Η ομάδα λέει ότι διαμαρτύρεται κατά των ρομποταξί γιατί είναι ανασφαλή, μη βιώσιμα και ανεπιθύμητα. Η ομάδα υποστηρίζει ότι τα αυτόνομα οχήματα αποτελούν κίνδυνο για τους πεζούς, τους ποδηλάτες και τους άλλους οδηγούς, καθώς έχουν εμπλακεί σε διάφορα περιστατικά. Η ομάδα ισχυρίζεται επίσης ότι είναι κακά για το περιβάλλον, καθώς εκπέμπουν αέρια του θερμοκηπίου και σωματίδια ελαστικών. Η ομάδα αναφέρει επίσης ότι τα συγκεκριμένα οχήματα δεν είναι απαραίτητα, καθώς το Σαν Φρανσίσκο διαθέτει ήδη ένα σύστημα δημόσιων μεταφορών που θα πρέπει να βελτιωθεί αντ' αυτού.

Η ομάδα καταγράφει τις ενέργειές της σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης όπως το Twitter και το TikTok, όπου δημοσιεύει βίντεο και φωτογραφίες από τα κατορθώματά της στην τοποθέτηση κώνων. Το σχετικό περιεχόμενο πάντως κατεβαίνει από τις αντίστοιχες πλατφόρμες αφού θεωρείται παράνομη ενέργεια. Η ομάδα ενθαρρύνει επίσης και άλλους να συμμετάσχουν στον αγώνα της και να δημιουργήσουν τους δικούς τους "μονόκερους" (λογοπαίγνιο με τις startups των μονόκερων και τα αυτοκίνητα με κώνους).

Οι ενέργειες της ομάδας έχουν προκαλέσει ανάμεικτες αντιδράσεις από το κοινό. Ορισμένοι άνθρωποι έχουν εκφράσει την υποστήριξή τους και τον θαυμασμό τους για την ομάδα, ενώ άλλοι την έχουν επικρίνει και καταδικάσει. Ορισμένοι έχουν επίσης αμφισβητήσει τη νομιμότητα και την ηθική των ενεργειών της ομάδας, καθώς και τις πιθανές συνέπειες για τους χειριστές των αυτόνομων οχημάτων και τους επιβάτες.

Η Waymo και η Cruise δεν έχουν σχολιάσει δημοσίως τις ενέργειες της ομάδας, αλλά φέρεται να έχουν λάβει μέτρα για να αφαιρέσουν τους κώνους από τα οχήματά τους και να συνεχίσουν τις δραστηριότητές τους. Οι εταιρείες συνεργάζονται επίσης με τις τοπικές αρχές και τις ρυθμιστικές αρχές για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις και τις ανησυχίες που σχετίζονται με τις υπηρεσίες τους.

Η Waymo και η Cruise είναι μεταξύ των λίγων εταιρειών που έχουν λάβει άδεια από την Επιτροπή Δημόσιων Υπηρεσιών της Καλιφόρνια (CPUC) για τη λειτουργία οχημάτων χωρίς οδηγό για επιβατικές υπηρεσίες στην πολιτεία. Οι εταιρείες δοκιμάζουν και αναπτύσσουν τα αυτόνομα οχήματά τους στο Σαν Φρανσίσκο από πέρυσι, ενώ σχεδιάζουν να επεκτείνουν τις υπηρεσίες τους σε περισσότερες περιοχές και ώρες.

Η CPUC αναμένεται να ψηφίσει στις 13 Ιουλίου για το αν θα επιτρέψει στις εταιρείες να χρεώνουν κόμιστρα για τις διαδρομές τους, οι οποίες επί του παρόντος είναι δωρεάν. Η CPUC εξετάζει επίσης αν θα επιτρέψει στις εταιρείες να λειτουργούν χωρίς την παρουσία ανθρώπων για ασφάλεια ή απομακρυσμένους χειριστές, οι οποίοι απαιτούνται επί του παρόντος.