Γιατί αυξάνονται οι πωλήσεις στα ηλεκτρικά οχήματα με τέτοιους ρυθμούς;

1 έτος πριν
Ηλεκτρικά οχήματα

Πριν λίγα χρόνια η γενικότερη πεποίθηση ήταν πως τα ηλεκτρικά οχήματα ήταν το μέλλον. Ο ισχυρισμός αυτός δεν ισχύει πια, αφού με τις πωλήσεις τους να έχουν «εκτοξευτεί», τα ηλεκτρικά οχήματα είναι… το παρόν. Η αυτοκινητοβιομηχανία πλέον καλείται να ανταπεξέλθει στη διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση από πλευράς καταναλωτικού κοινού με τις λίστες προπαραγγελιών να μακραίνουν καθώς οι καταναλωτές «αγκαλιάζουν» ολοένα και πιο σφιχτά την ηλεκτροκίνηση. Γιατί όμως συμβαίνει αυτό;

Ο προφανέστερος λόγος είναι το ράλι των τιμών των καυσίμων. Όχι, δεν πρόκειται για πλεκτάνη του βενζινά της γειτονιάς σου. Το πρόβλημα είναι παγκόσμιο, έχοντας εμφανιστεί σε κάθε ήπειρο πλέον. Το κόστος συντήρησης ενός παραδοσιακού βενζινοκίνητου ή πετρελαιοκίνητου οχήματος έχει αυξηθεί σημαντικά, τη στιγμή που ακόμα και μετά τις πρόσφατες ανατιμολογήσεις του ηλεκτρικού ρεύματος, αυτό των ηλεκτρικών οχημάτων παραμένει εξωφρενικά χαμηλότερο.

Ένας ακόμα παράγοντας που σπρώχνει το κοινό προς την ηλεκτροκίνηση, είναι η αυξανόμενη προσβασιμότητα της τελευταίας. Τα ηλεκτρικά οχήματα γίνονται ολοένα και φθηνότερα (στην Ελλάδα φερ’ ειπείν ξεκινούν λίγο κάτω από τα €25.000 χωρίς να υπολογίζουμε τα οφέλη επιδότησης και απόσυρσης) ενώ σημαντική αύξηση παρατηρείται και στον αριθμό των σταθμών φόρτισης.

Οι κυβερνήσεις ανά τον κόσμο σταδιακά προσφέρουν διάφορες επιδοτήσεις και ελαφρύνσεις, θέλοντας να ωθήσουν τους καταναλωτές να εξετάσουν την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο. Ένα όχημα π.χ. με τιμή πώλησης €24.290 στην ελληνική αγορά, προσφέρεται με επιδότηση στα €19.970 ενώ με απόσυρση, η τιμή του κατεβαίνει ακόμα περισσότερο στα €18.970 (μιλάμε για έκπτωση 21,9%).

Σε αυτό το τελευταίο τώρα πρόσθεσε και την ευρεία γκάμα επιλογών που έχει κάποιος στη διάθεσή του (αυτοκίνητα μεγάλα, μεσαία και μικρά, από κάθε κατασκευαστή, για κάθε ανάγκη, γούστο και τσέπη) και έχεις μία πληρέστερη εικόνα για τις εξελίξεις στην αγορά του αυτοκινήτου. Στην Ελλάδα τα επαναφορτιζόμενα οχήματα το 2021 ήταν 6,9% επί του συνόλου των ταξινομήσεων, όταν το 2020 ήταν 2,6% και το 2019 μόλις 0,5%...