Η κίνηση στους δρόμους αποτελεί διαχρονικό πρόβλημα το οποίο μοιάζει να μην έχει λύση. Ακόμα και με τη βενζίνη να έχει «σκαρφαλώσει» σε τιμές άνευ προηγουμένου, οι δρόμοι των πόλεων ανά τον κόσμο εξακολουθούν να μοιάζουν με… γιγαντιαία πάρκινγκ, καθώς το μποτιλιάρισμα αποτελεί πια αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας. Να όμως που η τεχνητή νοημοσύνη έρχεται να προσφέρει μια ηλιαχτίδα ελπίδας σε όλους τους ταλαίπωρους οδηγούς, χάρη σε ένα νέο σύστημα που ανέπτυξαν ερευνητές από το πανεπιστήμιο του Άστον στο Μπέρμιγχαμ.
Σύμφωνα με αυτό, η AI είναι σε θέση να αξιολογήσει την εικόνα που λαμβάνει από κάμερες παρακολούθησης έτσι ώστε να ρυθμίσει κατάλληλα τη λειτουργία των φωτεινών σηματοδοτών προκειμένου να μειωθεί το μποτιλιάρισμα. «Το προσεγγίσαμε σαν ένα παιχνίδι διαχείρισης της κίνησης. Το πρόγραμμα επιβραβεύεται για κάθε αυτοκίνητο που περνά τη διασταύρωση. Κάθε φορά που ένα όχημα πρέπει να περιμένει, υπάρχει αρνητική βαθμολογία. Επί της ουσίας δεν υπάρχει καμία ενέργεια από πλευράς μας. Εμείς απλά ελέγχουμε το σύστημα επιβράβευσης», ανέφερε η Maria Chli, μέλος της ομάδας ανάπτυξης του εν λόγω συστήματος AI.
Ο τρόπος λειτουργίας του προγράμματος είναι σε γενικές γραμμές απλός, αφού παρακολουθεί τον όγκο των αυτοκινήτων καθώς εκείνα πλησιάζουν στη διασταύρωση, κάτι που του επιτρέπει να αλλάζει εγκαίρως τον ρυθμό των φαναριών. «Ο λόγος που βασίσαμε το πρόγραμμα αυτό σε επίκτητες συμπεριφορές, είναι για να μπορεί να κατανοήσει καταστάσεις που δεν έχει βιώσει στο παρελθόν», πρόσθεσε ο Δρ. Γιώργος Βογιατζής, καθηγητής Πληροφορικής στο πανεπιστήμιο του Άστον και συνέχισε: «Το δοκιμάσαμε και με ένα φυσικό εμπόδιο που προκαλούσε συμφόρηση, αντί για τη λειτουργία των φαναριών και το σύστημα ανταποκρίθηκε καλώς. […] Πρόκειται για ένα πανίσχυρο σύστημα».
Η ομάδα του πανεπιστημίου του Άστον στοχεύει στη δοκιμή του συστήματος που ανέπτυξε σε πραγματικές συνθήκες (τουτέστιν στους δρόμους του Ηνωμένου Βασιλείου) αργότερα μέσα στη φετινή χρονιά.