Τον περασμένο μήνα, το TikTok ενημέρωσε τους όρους χρήσης του για να προσθέσει πολιτικές που απαγορεύουν τη δημοσίευση βίντεο που περιέχουν παραπληροφόρηση για την κλιματική αλλαγή. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της υπηρεσίας, το TikTok δεν θα επιτρέπει πλέον περιεχόμενο που "υπονομεύει την καθιερωμένη επιστημονική συναίνεση" σχετικά με την κλιματική κρίση.
Το TikTok θα εξακολουθεί να επιτρέπει βίντεο που αφορούν συζητήσεις σχετικά με την κλιματική αλλαγή, όπως οι κυβερνητικές πολιτικές που σχετίζονται με αυτήν, εφόσον δεν αντιβαίνουν στην επιστημονική συναίνεση. Ωστόσο, θα αρχίσει να διαγράφει από αυτό το μήνα περιεχόμενο που παραβιάζει τη νέα πολιτική του και κάθε χρήστης που αναζητά πληροφορίες για το κλίμα θα κατευθύνεται σε "έγκυρες πληροφορίες" που έχει την αντίστοιχη έγκριση του TikTok σε συνεργασία με τα Ηνωμένα Έθνη.
Πίσω στο 2022, οι ερευνητές της NewsGuard δημοσίευσαν μια έκθεση σχετικά με την παραπληροφόρηση. Μεταξύ άλλων είχαν διαπιστώσει ότι το TikTok είναι γεμάτο από ψευδείς πληροφορίες και για την κλιματική αλλαγή. Αναζητώντας το σχετικό όρο, εμφανίζονται προτάσεις όπως "η κλιματική αλλαγή διαψεύστηκε" και "η κλιματική αλλαγή δεν υπάρχει". Κατά τη διάρκεια της κορύφωσης της πανδημίας, η αναζήτηση βίντεο με το COVID-19 έφερνε επίσης προτάσεις που περιλάμβαναν το "covid vaccine hiv". Επιπλέον, η παραπληροφόρηση ήταν ιδιαίτερα διαδεδομένη κατά την περίοδο των προεδρικών εκλογών στις ΗΠΑ. Το TikTok είχε καταλήξει να αφαιρέσει πάνω από 300.000 βίντεο που σχετίζονταν με τις εκλογές και πάνω από 50.000 βίντεο που περιείχαν παραπληροφόρηση για την πανδημία COVID-19.
Όταν το TikTok εισήγαγε τη νέα του πολιτική σχετικά με την κλιματική αλλαγή, πρόσθεσε επίσης νέους κανόνες που καλύπτουν τη δημιουργική τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης που δημιουργεί περιεχόμενο. Όλο το ψηφιακά επεξεργασμένο υλικό ή το υλικό που έχει δημιουργηθεί μέσα στο TikTok, πρέπει πλέον να συνοδεύεται από την κατάλληλη ετικέτα, όπως "συνθετικό", "ψεύτικο" ή "αλλοιωμένο".
Το TikTok είναι μια πλατφόρμα δημιουργίας και κοινοποίησης βίντεο μικρής διάρκειας, η οποία διατίθεται ως εφαρμογή για iOS, Android και Windows συσκευές. Η εφαρμογή επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργήσουν βίντεο σύντομης διάρκειας ενώ είναι ιδιαίτερα δημοφιλής σε χρήστες κάτω των 16 ετών, κάτι που εξηγεί κατά μεγάλο βαθμό τις ενέργειες της υπηρεσίας που αφορούν την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης.