Η MICROSOFT πέτυχε μια σημαντική νομική νίκη επί της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου (FTC), η οποία προσπάθησε να εμποδίσει την εξαγορά της ACTIVISION BLIZZARD, του εκδότη δημοφιλών παιχνιδιών όπως το Call of Duty, το Candy Crush και το Overwatch. Μία δικαστής απέρριψε το αίτημα της FTC για έκδοση προσωρινής διαταγής, λέγοντας ότι η συμφωνία δεν θα βλάψει τον ανταγωνισμό στη βιομηχανία παιχνιδιών. Η MICROSOFT συμφώνησε να διατηρήσει το Call of Duty στο PlayStation και το NINTENDO Switch και να φέρει τα παιχνίδια της Activision σε διάφορες υπηρεσίες cloud gaming. Η συμφωνία, αξίας 68,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων, είναι μία από τις μεγαλύτερες στην ιστορία των βιντεοπαιχνιδιών και θα μπορούσε να δώσει στη MICROSOFT ένα πλεονέκτημα στην αγορά παιχνιδιών για smartphones. Η MICROSOFT μπορεί πλέον να κλείσει τη συμφωνία πριν από τις 18 Ιουλίου, εκτός αν η FTC ασκήσει έφεση κατά της απόφασης. Η εταιρεία κατέληξε επίσης σε συμφωνία με την Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA) του Ηνωμένου Βασιλείου για την παύση της δικαστικής διαδικασίας και την αντιμετώπιση των ανησυχιών της σχετικά με το cloud gaming. Το ζήτημα αυτό αποτελούσε το δεύτερο μεγάλο αγκάθι για την εταιρεία, προκειμένου η εξαγορά να λάβει την τελική έγκριση.
Η FTC κατέθεσε το αίτημά της για έκδοση προσωρινής διαταγής στις 31 Ιανουαρίου, υποστηρίζοντας ότι η εξαγορά θα δώσει στη MICROSOFT υπερβολική δύναμη στην αγορά των videogames και θα μειώσει τις επιλογές των καταναλωτών. Η FTC υποστήριξε επίσης ότι η MICROSOFT θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει τη δεσπόζουσα θέση της στο χώρο των κονσολών και το cloud gaming για να αποκλείσει ή να προκαλέσει προβλήματα στους ανταγωνιστές της, όπως η SONY και η NINTENDO. Ισχυρίστηκε επίσης ότι η MICROSOFT θα μπορούσε να αυξήσει τις τιμές, να μειώσει την ποιότητα ή να περιορίσει την πρόσβαση στα παιχνίδια της Activision για πλατφόρμες ή υπηρεσίες εκτός της εταιρείας.
Με τη σειρά της η MICROSOFT υπερασπίστηκε τη συμφωνία της, λέγοντας ότι θα ωφελήσει τους gamers και τον κλάδο στο σύνολό του. Η εταιρεία επεσήμανε ότι είχε αναλάβει διάφορες δεσμεύσεις για να διασφαλίσει ότι τα παιχνίδια της Activision θα παραμείνουν διαθέσιμα και ανταγωνιστικά σε άλλες πλατφόρμες. Για παράδειγμα, η MICROSOFT υποσχέθηκε να διατηρήσει το Call of Duty στο PlayStation για 10 χρόνια σε πλήρη ισοτιμία με το Xbox, πράγμα που σημαίνει ότι και οι δύο εκδόσεις θα έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά και ενημερώσεις. Η MICROSOFT συμφώνησε επίσης να φέρει για πρώτη φορά το Call of Duty στο NINTENDO Switch και να παραχωρήσει άδεια χρήσης των παιχνιδιών της Activision σε διάφορες υπηρεσίες παιχνιδιών στο cloud, όπως το Amazon Luna και το GeForce Now της Nvidia.
Μετά από μια εβδομάδα καταθέσεων και από τις δύο πλευρές, η δικαστής Jacqueline Scott Corley εξέδωσε την απόφασή της παίρνοντας το μέρος της MICROSOFT και δηλώνοντας ότι η FTC απέτυχε να αποδείξει ότι η συγχώνευση των δύο εταιρειών θα μειώσει σημαντικά τον ανταγωνισμό. Σημείωσε ότι ο κλάδος του gaming είναι δυναμικός και ποικιλόμορφος, με πολλούς παίκτες να ανταγωνίζονται σε διαφορετικά τμήματα και να προσφέρουν διαφορετικά προϊόντα και υπηρεσίες. Αναγνώρισε επίσης ότι η MICROSOFT είχε κάνει σημαντικές παραχωρήσεις για να αντιμετωπίσει τις πιθανές ανησυχίες για τον ανταγωνισμό που έθεσε η FTC. Κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα δεδομένα αυτά έδειχναν μεγαλύτερη πρόσβαση των καταναλωτών στα παιχνίδια της Activision, όχι λιγότερη.
Η απόφαση αποτέλεσε σημαντικό πλήγμα για την FTC, η οποία ήλπιζε να σταματήσει τη συμφωνία πριν από την ολοκλήρωσή της. Η FTC έχει πλέον προθεσμία μέχρι τις 14 Ιουλίου για να ασκήσει έφεση κατά της απόφασης, διαφορετικά η MICROSOFT μπορεί να προχωρήσει στην εξαγορά της ACTIVISION BLIZZARD. Η FTC δεν έχει ακόμη δηλώσει αν θα ασκήσει έφεση ή όχι.
Εν τω μεταξύ, η MICROSOFT φαίνεται ότι έχει βρει κοινό τόπο διαλόγου με τη CMA του Ηνωμένου Βασιλείου, η οποία είχε μπλοκάρει τη συμφωνία από τις 27 Ιανουαρίου εν αναμονή έρευνας. Η CMA είχε εκφράσει παρόμοιες ανησυχίες με την FTC σχετικά με τον αντίκτυπο της συμφωνίας στον ανταγωνισμό και την ευημερία των καταναλωτών. Η MICROSOFT είχε αρχικά σχεδιάσει να κλείσει τη συμφωνία γύρω από το Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά αργότερα αποφάσισε να διαπραγματευτεί με την CMA. Στις 11 Ιουλίου, η MICROSOFT ανακοίνωσε ότι είχε καταλήξει σε συμφωνία με την CMA για την παύση της δικαστικής διαδικασίας και την τροποποίηση της συμφωνίας ώστε να αντιμετωπιστούν οι ανησυχίες της CMA σχετικά με το cloud gaming. Οι λεπτομέρειες της συμφωνίας δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστές.
Η εξαγορά της ACTIVISION BLIZZARD από τη MICROSOFT θεωρείται ως μια στρατηγική κίνηση του τεχνολογικού γίγαντα για την επέκταση της παρουσίας του στον κλάδο των παιχνιδιών, ιδίως στο mobile gaming. Η ACTIVISION BLIZZARD διαθέτει μερικά από τα πιο δημοφιλή και κερδοφόρα παιχνίδια για smartphones στον κόσμο, όπως το Candy Crush και το Call of Duty Mobile. Η MICROSOFT αποκάλυψε σε έγγραφα που έδωσε στην CMA ότι σχεδιάζει να δημιουργήσει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα παιχνιδιών για κινητά που θα ανταγωνίζεται το App Store της Apple και το Play Store της Google. Με τα παιχνίδια της ACTIVISION BLIZZARD στο χαρτοφυλάκιό της, η MICROSOFT θα μπορούσε να αμφισβητήσει την Apple και τη Google σε αυτή την κερδοφόρο αγορά.
Η συμφωνία αναμένεται επίσης να δώσει ώθηση στην υπηρεσία Xbox Game Pass της MICROSOFT, η οποία προσφέρει στους συνδρομητές πρόσβαση σε εκατοντάδες παιχνίδια με μηνιαία χρέωση. Η MICROSOFT έχει δηλώσει ότι θα προσθέσει τα παιχνίδια της ACTIVISION BLIZZARD στο Game Pass με την πάροδο του χρόνου, καθιστώντας το μια ακόμη πιο ελκυστική επιλογή για τους gamers. Το Game Pass έχει ήδη πάνω από 25 εκατομμύρια συνδρομητές και αποτελεί μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις της MICROSOFT.
Η συμφωνία θεωρείται επίσης ως ένας τρόπος για τη MICROSOFT να υποστηρίξει τις προσπάθειες της ACTIVISION BLIZZARD να αντιμετωπίσει τα συνεχιζόμενα προβλήματά της με την εργασιακή κουλτούρα και τις καταγγελίες για παρενόχληση. Η ACTIVISION BLIZZARD δέχεται πυρά από τον Ιούλιο του 2020, όταν το Τμήμα Δίκαιης Απασχόλησης και Στέγασης (DFEH) της Καλιφόρνιας κατέθεσε μήνυση εναντίον της για την καλλιέργεια μιας κουλτούρας "frat boy" που έκανε διακρίσεις εις βάρος των γυναικών και άλλων περιθωριοποιημένων ομάδων. Αρκετοί εργαζόμενοι έχουν καταθέσει ιστορίες κακοποίησης, παρενόχλησης και αντιποίνων στην ACTIVISION BLIZZARD . Η εταιρεία έχει αντιμετωπίσει πολλαπλές έρευνες, αγωγές, διαμαρτυρίες, μποϊκοτάζ, παραιτήσεις και απολύσεις ως αποτέλεσμα αυτού του σκανδάλου.
Η MICROSOFT δήλωσε ότι θα συνεργαστεί με την ACTIVISION BLIZZARD για να βελτιώσει την κουλτούρα και τις πρακτικές της και να διασφαλίσει ότι τα παιχνίδια της είναι χωρίς αποκλεισμούς και με σεβασμό προς όλους τους gamers. Η MICROSOFT δεσμεύτηκε επίσης να δωρίσει 1 δισεκατομμύριο δολάρια τα επόμενα πέντε χρόνια για την υποστήριξη οργανισμών που προωθούν την ποικιλομορφία, την ισότητα και την ένταξη στη βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών. Τέλος η MICROSOFT δήλωσε ότι συμμερίζεται το όραμα της ACTIVISION BLIZZARD να καταστήσει το gaming μια δύναμη για το καλό στον κόσμο.