Ο πρόεδρος του PlayStation λέει ότι άλλοι εκδότες δεν συμπαθούν το Xbox Game Pass

9 μήνες πριν
xbox games

Το Xbox Game Pass, η συνδρομητική υπηρεσία της MICROSOFT που προσφέρει πρόσβαση σε εκατοντάδες παιχνίδια με μηνιαία χρέωση, έχει αποτελέσει αμφιλεγόμενο θέμα στη βιομηχανία των videogames. Ορισμένοι εκδότες και προγραμματιστές έχουν επαινέσει την υπηρεσία για την αξία και την εμβέλειά της, ενώ άλλοι την έχουν επικρίνει ότι πλήττει τις πωλήσεις και απαξιώνει τα παιχνίδια.

Ο τελευταίος επικριτής του Game Pass είναι ο επικεφαλής του PlayStation της SONY, Jim Ryan, ο οποίος αποκάλυψε την αρνητική του γνώμη για την υπηρεσία σε κατάθεση στο πλαίσιο της εν εξελίξει δίκης FTC-MICROSOFT. Η δίκη εξετάζει κατά πόσον η προτεινόμενη εξαγορά της Activision Blizzard, της εκδότριας δημοφιλών σειρών όπως το Call of Duty και το Overwatch, από τη MICROSOFT θα έβλαπτε τον ανταγωνισμό και τους καταναλωτές στην αγορά παιχνιδιών.

Ο Ryan υποστήριξε ότι έχει μιλήσει με όλους τους εκδότες και στους περισσότερους δεν τους αρέσει το Game Pass, επειδή είναι "καταστροφικό για την αξία ενός παιχνιδιού". Ανέφερε επίσης ότι αυτή είναι μια πολύ διαδεδομένη άποψη μεταξύ των εκδοτών και αμφισβήτησε ότι το Call of Duty θα είναι στο Game Pass αν δεν εγκριθεί η εξαγορά. Τα σχόλια του Ryan υποδηλώνουν ότι η SONY και άλλοι εκδότες ανησυχούν ότι το Game Pass θα μπορούσε να υπονομεύσει το επιχειρηματικό τους μοντέλο πώλησης παιχνιδιών με πλήρη τιμή ή μέσω των δικών τους συνδρομητικών υπηρεσιών.

Ωστόσο, ο Ryan δεν είναι η πρώτη προσωπικότητα του κλάδου που επικρίνει το Game Pass. Νωρίτερα φέτος, ο συνιδρυτής της Jumpship, του δημιουργού του Somerville, δήλωσε ότι το Game Pass έβλαψε τις πωλήσεις της εταιρείας του. Υποστήριξε ότι πολλοί άνθρωποι απλώς δοκιμάζουν παιχνίδια στο Game Pass και δεν επενδύουν σε αυτά και ότι προτιμά το παλιό premium μοντέλο όπου πουλάει παιχνίδια με βάση τα τρέιλερ και τα screenshots.

Από την άλλη πλευρά, ορισμένοι προγραμματιστές έχουν αναφέρει θετικές εμπειρίες με το Game Pass. Ο Mike Rose, ο ιδρυτής της No More Robots, δήλωσε στο GameSpot ότι τα παιχνίδια του πουλούσαν καλύτερα όταν ήταν διαθέσιμα στο Game Pass ή μόλις ετοιμάζονταν να αποχωρήσουν. Δήλωσε επίσης ότι το Game Pass βοήθησε τα παιχνίδια του να φτάσουν σε ένα ευρύτερο κοινό και να δημιουργήσουν περισσότερη διαφήμιση από στόμα σε στόμα. Ωστόσο, παραδέχτηκε ότι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις του να είσαι στο Game Pass είναι ότι είναι δύσκολο να πεις πόσα αντίτυπα θα είχαν πουληθεί στο Xbox αν δεν ήταν στην υπηρεσία.

Η συζήτηση σχετικά με το Game Pass είναι πιθανό να συνεχιστεί καθώς η MICROSOFT επεκτείνει τη βιβλιοθήκη και τη βάση χρηστών της με περισσότερες εξαγορές και συνεργασίες. Η δίκη FTC-MICROSOFT αναμένεται να διαρκέσει μέχρι τις αρχές του 2024 και θα μπορούσε να έχει σημαντικές επιπτώσεις στο μέλλον της βιομηχανίας.