Το chatbot της OpenAI, το ChatGPT, κατέκτησε πρόσφατα το διαδίκτυο. Από φοιτητές που αναζητούσαν απαντήσεις για τα έργα τους μέχρι επαγγελματίες που δημιουργούσαν σχέδια μάρκετινγκ και γεννούσαν ιδέες για νεοφυείς επιχειρήσεις, όλοι βρήκαν μια περίπτωση χρήσης για το ChatGPT. Το μόνο που πρέπει να κάνεις είναι να εισαγάγεις μια ερώτηση και το chatbot θα σου δώσει μια απάντηση.
Αυτό έχει εγείρει επιχειρήματα ότι αν η αναζήτηση απαντήσεων έχει γίνει τόσο απλή, τότε γιατί οι άνθρωποι πρέπει να ξοδεύουν το χρόνο τους και να περνούν από διάφορους συνδέσμους προκειμένου να βρουν την απάντηση που χρειάζονται; Ο καθένας μπορεί απλά να συνομιλήσει με αυτό το εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης και να έχει τις απαντήσεις έτοιμες μπροστά στα μάτια του.
Η GOOGLE κυριαρχεί στη ζωή μας εδώ και χρόνια. Όλος ο κόσμος εξαρτάται από τη GOOGLE για να αναζητήσει οτιδήποτε και τώρα ξαφνικά με την είσοδο του ChatGPT, φαίνεται να υπάρχει μια νέα απειλή για την αναζήτηση της GOOGLE. Η φράση "GOOGLE it!" μπορεί σύντομα να γίνει "ChatGPT it!".
Όλοι, συμπεριλαμβανομένης της GOOGLE, ανησυχούν για την τεχνητή νοημοσύνη που καταλαμβάνει τη ζωή μας και η εταιρεία έχει σημάνει "κόκκινο κώδικα" για το ChatGPT σύμφωνα με δημοσίευμα των New York Times. Από το 1998, η GOOGLE έχει ξεπεράσει πολλές μηχανές αναζήτησης όπως το Bing, το Yahoo! κ.α. όμως τώρα η εταιρεία ανησυχεί ότι ήρθε η ώρα η τεχνητή νοημοσύνη να αναλάβει λειτουργία μηχανή αναζήτησης.
Επίσης, το ChatGPT και η OpenAI είναι μόνο ένα από τα εργαλεία και τις εταιρείες που εξελίσσονται στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης. Σύντομα, πολλά τέτοια εργαλεία και εταιρείες θα έρθουν στο προσκήνιο και θα παρουσιάσουν επιλογές που ενδεχομένως θα αλλάξουν τον τρόπο λειτουργίας του διαδικτύου. Αναμενόμενα όμως και η GOOGLE προχωράει στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης και διαθέτει την τεχνολογία που θα μπορούσε να δώσει σε εργαλεία όπως το ChatGPT έναν ικανό ανταγωνισμό.
Ο λόγος για τον οποίο η GOOGLE δεν εφαρμόζει την τεχνολογία της ή δεν την κάνει δημόσια διαθέσιμη είναι ακριβώς για το ότι τα chatbots μπορούν να προκαλέσουν αναστάτωση στη λειτουργία της αναζήτησης και τελικά να προκαλέσουν σημαντική ζημιά στο επιχειρηματικό της μοντέλο. Οποιαδήποτε «επίθεση» στην αναζήτηση της GOOGLE μπορεί να επηρεάσει τα έσοδα της εταιρείας από διαφημίσεις, τα οποία αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της. Από την άλλη πλευρά, η εταιρεία φοβάται επίσης ότι η απελευθέρωση τέτοιων chatbots τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να οδηγήσει σε διάφορα προβλήματα στην κοινωνία ενώ έγινε γνωστό ότι ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Sundar Pichai, εργάζεται για τον καθορισμό μιας στρατηγικής για την τεχνητή νοημοσύνη.