Για πρώτη φορά μειώνεται η κίνηση στην ιστοσελίδα του ChatGPT

9 μήνες πριν
chatgpt logo

Το ChatGPT, το εξαιρετικά δημοφιλές chatbot τεχνητής νοημοσύνης που έχει φέρει επανάσταση στο χώρο της τεχνολογίας τον τελευταίο χρόνο, παρουσίασε μείωση της μηνιαίας επισκεψιμότητας και των μοναδικών επισκεπτών του ιστότοπού του για πρώτη φορά τον Ιούνιο. 

Αυτό αναφέρει η Similarweb, μια εταιρεία αναλύσεων η οποία δηλώνει επιπλέον ότι σε παγκόσμιο επίπεδο, η επισκεψιμότητα σε επιτραπέζιους υπολογιστές, laptops και smartphones στον ιστότοπο του ChatGPT σημείωσε μείωση 9,7% τον Ιούνιο σε σύγκριση με τον Μάιο. Επιπλέον ο αριθμός των μοναδικών επισκεπτών στον ιστότοπο μειώθηκε κατά 5,7%. Τα στοιχεία αποκαλύπτουν ακόμα ότι οι επισκέπτες αφιέρωσαν 8,5% λιγότερο χρόνο στον ιστότοπο.

Σύμφωνα με τον David Carr της Similarweb, η μείωση της επισκεψιμότητας υποδηλώνει ότι η δημοφιλία του chatbot μειώνεται. Από την άλλη πλευρά, ο Rishi Jaluria, αναλυτής της RBC Capital Markets, ερμηνεύει τα δεδομένα ως ένδειξη μιας αυξανόμενης ζήτησης για παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη που παρέχει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο.

Από την έναρξή του, το ChatGPT έχει πυροδοτήσει μια φρενίτιδα χρήσης της δημιουργικής ΤΝ σε διάφορες καθημερινές εργασίες, συμπεριλαμβανομένης της συγγραφής και της δημιουργίας κώδικα αναλαμβάνοντας το ρόλο του προγραμματιστή. Σε μόλις δύο μήνες μετά την κυκλοφορία του, συγκέντρωσε τον εντυπωσιακό αριθμό των 100 εκατομμυρίων μηνιαίων ενεργών χρηστών.

Ειδικότερα, το ChatGPT έχει επιτύχει έναν πρωτοφανή ρυθμό ανάπτυξης και σήμερα απολαμβάνει πάνω από 1,5 δισεκατομμύρια μηνιαίες επισκέψεις, εξασφαλίζοντας μια θέση μεταξύ των 20 κορυφαίων ιστότοπων παγκοσμίως. Η επιτυχία του αποδεικνύεται με το παράδειγμα ότι ξεπέρασε τη δημοτικότητα της μηχανής αναζήτησης της MICROSOFT, Bing, η οποία ενσωματώνει την τεχνολογία της OpenAI.

Πρόσφατα, έχουν εμφανιστεί στην αγορά αρκετοί ανταγωνιστές του ChatGPT, όπως το chatbot Bard της GOOGLE. Επιπλέον, η μηχανή αναζήτησης Bing της MICROSOFT προσφέρει στους χρήστες της ένα δωρεάν chatbot που βασίζεται στην τέταρτη έκδοση του ChatGPT της OpenAI.

«Νομίζω τα προβλήματα αυξάνονται εκθετικά όταν πηγαίνεις από το μηδέν στα 100 εκατομμύρια χρήστες τόσο γρήγορα. Επίσης, η τεράστια υποδομή θα είχε ως αποτέλεσμα λιγότερη ακρίβεια. Στην ουσία είναι ένας συνδυασμός του να πρέπει να αλλάξεις αυτό στο οποίο εκπαιδεύεται το μοντέλο, και την ίδια στιγμή να πρέπει να αντιμετωπίσεις τις πιθανές επιπτώσεις της νομοθεσίας", δήλωσε η Sarah Hindlian-Bowler, επικεφαλής του τμήματος τεχνολογικών ερευνών της Macquarie.

Τον Μάιο, η OpenAI λάνσαρε την εφαρμογή ChatGPT στην πλατφόρμα του iOS, αποσυμφορίζοντας ενδεχομένως την κυκλοφορία από την ιστοσελίδα της. Η δημοτικότητα της εφαρμογής αποδόθηκε, εν μέρει, στις καλοκαιρινές διακοπές των σχολείων, με αποτέλεσμα λιγότεροι μαθητές να αναζητούν βοήθεια για τις εργασίες τους.

Σύμφωνα με στοιχεία από την εταιρεία αναλύσεων data.ai, η mobile εφαρμογή του ChatGPT έχει κατέβει πάνω από 17 εκατομμύρια φορές παγκοσμίως από τις 4 Ιουλίου. Ο μεγαλύτερος αριθμός λήψεων σημειώθηκε στις 31 Μαΐου, ενώ έχει διατηρήσει σταθερά τη δημοτικότητά της στις Ηνωμένες Πολιτείες, με μέσο όρο 530.000 εβδομαδιαία downloads κατά τη διάρκεια των έξι πρώτων εβδομάδων διάθεσής της.