Η GOOGLE προσπαθεί εδώ και μήνες να παρουσιάσει κάτι εξίσου εντυπωσιακό με την OpenAI, από τότε που η τελευταία κυκλοφόρησε το conversational bot της, το ChatGPT, φέρνοντας επανάσταση στον κλάδο της παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης. Η πρώτη απόπειρα αντίδρασης της GOOGLE με την κυκλοφορία του Bard AI (το οποίο αμέσως παραποίησε εύκολα επαληθεύσιμα στατιστικά στοιχεία για το JWST) ήταν στην καλύτερη περίπτωση χλιαρή, οπότε η εταιρεία ανακοίνωσε μια νέα τακτική: φέρνει το AI σε κάθε προϊόν και υπηρεσία που μπορεί, όπως ακριβώς έκανε στην εποχή του GOOGLE+ στην εποχή που το Facebook σάρωνε σε δημοφιλία.
Τα νέα χαρακτηριστικά θα έρθουν σχεδόν σε όλα τα προϊόντα Workspace της GOOGLE. Σύμφωνα με την εταιρεία, οι χρήστες θα μπορούν να "συντάσσουν, να απαντούν, να συνοψίζουν και να ιεραρχούν" μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, να "κάνουν brainstorm ιδέες, να διορθώνουν, να γράφουν και να ξαναγράφουν" έγγραφα κειμένου, να δημιουργούν αυτόματα εικόνες, ακόμη και βίντεο με το Slides, να βάζουν το Sheets να δημιουργεί αυτόνομα τύπους, να αυτοματοποιούν τις σημειώσεις transcripts στο Meet και να "ενεργοποιούν διαδικασίες εργασιών για να γίνονται διάφορες ενέργειες" στο Chat.
Για παράδειγμα, στα Έγγραφα, οι χρήστες θα πρέπει απλώς να πληκτρολογήσουν το θέμα της εργασίας τους στη σελίδα προκειμένου η σουίτα παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης της GOOGLE να βρει γρήγορα πρόσθετο κείμενο. Το σύστημα θα μπορεί επίσης να επεξεργάζεται (ελπίζοντας ότι θα βελτιώσει) όσα έχει ήδη συντάξει ο χρήστης, ακόμη και αν πρόκειται απλώς για bullet points, χρησιμοποιώντας τη λειτουργία Rewrite.
Μετά το φιάσκο με το Bard, η GOOGLE δεσμεύεται να διασφαλίσει ότι οι τεχνολογίες γύρω από την τεχνητή νοημοσύνη που δημιουργεί, δεν θα καταλήξουν σαν αυτές της Miucrosoft. «Η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορεί να αντικαταστήσει την εφευρετικότητα, τη δημιουργικότητα και την εξυπνάδα των πραγματικών ανθρώπων», έγραψε η Johanna Voolich Wright, αντιπρόεδρος προϊόντος στο GOOGLE Workspace. «Μερικές φορές η AI κάνει λάθη, μερικές φορές σας ενθουσιάζει με κάτι παράξενο και συχνά χρειάζεται καθοδήγηση».
Για το σκοπό αυτό η εταιρεία κατασκευάζει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της μέσα στα όρια των “Αρχών της για την Τεχνητή Νοημοσύνη”, οι οποίες είναι τόσο νομικά δεσμευτικές όσο και το παλιό σύνθημα της εταιρείας "Μην είσαι κακός". Η νέα σουίτα Workspace με δυνατότητα AI αναμένεται να κυκλοφορήσει στους χρήστες της αγγλικής γλώσσας στις ΗΠΑ μέχρι το τέλος του μήνα, ενώ επιπλέον γλώσσες και περιοχές θα διατεθούν στο εγγύς μέλλον.