Οι φόβοι των αεροπορικών εταιρειών γύρω από το 5G μπορεί τελικά να αποτελέσουν παρελθόν

1 έτος πριν
delta airlines aircraft

Οι μακροχρόνιες ανησυχίες σχετικά με πιθανές παρεμβολές μεταξύ των νέων σημάτων κινητής τηλεφωνίας δικτύων 5G και της τεχνολογίας αεροσκαφών, μπορεί τελικά να αποτελέσουν παρελθόν. Αφορμή η ολοκλήρωση αναβάθμισης του στόλου της DELTA Air Lines, προκειμένου να αποφύγει το ζήτημα αυτό. 

Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του Reuters, η DELTA έχει εξοπλίσει όλα τα ενεργά σήμερα αεροσκάφη της με τροποποιημένα ραδιοϋψόμετρα, όργανα που μετρούν πόσο μακριά από το έδαφος βρίσκεται ένα αεροπλάνο. Τα νέα αλτίμετρα είναι σχεδιασμένα για να αποφεύγουν κάθε διαταραχή από τα κοντινά 5G δίκτυα. Όσα αεροσκάφη της DELTA δεν έχουν ολοκληρώσει τη σχετική συντήρηση, θα λάβουν επίσης την αναβάθμιση όταν έρθει η σειρά τους. Η DELTA ενημέρωσε το Associated Press ότι ολόκληρος ο στόλος της μπορεί πλέον να λειτουργεί χωρίς πρόσθετους περιορισμούς που σχετίζονται με την ανάπτυξη του 5G.

Το υπόβαθρο για όλη αυτή την εξέλιξη προέρχεται από τους φόβους της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) ότι ορισμένα νέα σήματα 5G θα μπορούσαν να διαταράξουν τα υψομετρικά όργανα, ειδικά σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας. Η FAA πίστευε ότι οι ραδιοσυχνότητες ήταν αρκετά κοντά ώστε ορισμένα αλτίμετρα να δυσκολεύονται να φιλτράρουν τα σήματα των κυψελών. Αυτό έδωσε το έναυσμα για μια αντιπαράθεση μεταξύ των τηλεπικοινωνιακών παρόχων και των αεροπορικών αρχών σχετικά με το πού θα μπορούσε να ενεργοποιηθεί με ασφάλεια το 5G.

Μετά από κάποιες καθυστερήσεις, οι φορείς ασύρματης τηλεφωνίας ενεργοποίησαν το 5G στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας, αλλά συμφώνησαν να δημιουργήσουν ζώνες απομόνωσης γύρω από τα μεγάλα αεροδρόμια. Εν τω μεταξύ, οι αεροπορικές εταιρείες έσπευσαν να επανεξοπλίσουν τα υψόμετρα που κρίθηκαν ευάλωτα. Από τον Ιούλιο, τα αεροπλάνα που δεν είχαν αναβαθμιστεί απαγορεύτηκε να προσγειώνονται σε κατάσταση χαμηλής ορατότητας πάνω από τις 5G ζώνες. Ο υπουργός Μεταφορών των ΗΠΑ, Pete Buttigieg, είχε προχωρήσει σε προειδοποιήσεις για πιθανές αλυσιδωτές διαταραχές των πτήσεων. Από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες, η DELTA είχε τα περισσότερα αεροσκάφη (περίπου 190) που εξακολουθούσαν να χρειάζονται μετασκευή υψομέτρου.

Με τον στόλο της πλέον πλήρως αναβαθμισμένο, η DELTA δεν αντιμετωπίζει πλέον περιορισμούς που σχετίζονται με την ανάπτυξη του 5G. Αυτό το ορόσημο υποδηλώνει ότι το μακροχρόνιο δίλημμα για την ασφάλεια των αερομεταφορών και των δικτύων 5G μπορεί τελικά να βρίσκεται στα πρόθυρα της επίλυσης. Παρόλα αυτά, η διαδικασία δεν ήταν ομαλή, αφήνοντας διδάγματα για καλύτερο συντονισμό μεταξύ των βιομηχανιών που χρησιμοποιούν υποδομές ζωτικής σημασίας για το κοινό.