Διαφήμιση μπύρας που δημιουργήθηκε από AI γίνεται viral για όλους τους λάθος λόγους

11 μήνες πριν
AI beer commercial

Μια σουρεαλιστική διαφήμιση μπύρας που δημιουργήθηκε από δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη με τίτλο "Synthetic Summer" έγινε viral αυτό το μήνα. Το βίντεο διάρκειας 30 δευτερολέπτων δημιουργήθηκε από την Helen Power και τον Chris Boyle μιας εταιρείας παραγωγής με έδρα το Λονδίνο που ονομάζεται Privateisland.tv. Για τη δημιουργία του περίεργου -τουλάχιστον- διαφημιστικού, η ομάδα στηρίχθηκε στο νέο μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης Gen-2 της Runway, το οποίο μπορεί να δημιουργήσει σύντομα βίντεο κλιπ με βάση γραπτές οδηγίες.

Το βίντεο παρουσιάζει προσομοιώματα ανθρώπων που διασκεδάζουν σε ένα στερεότυπο αμερικανικό μπάρμπεκιου σε μια αυλή, που ενίοτε συγχωνεύονται φυσικά με ιμπρεσιονιστικά δοχεία μπύρας. Οι φλεγόμενες ψησταριές αποκτούν την ιδιότητα του ενός μίνι ανεμοστρόβιλου φωτιάς που εμφανίζεται μέσα στην αυλή. Αυτά είναι μόνο ελάχιστα από τα περίεργα που βλέπουμε στο βίντεο αφού τα πρόσωπα και ειδικά τα μάτια των ανθρώπων που εμφανίζονται είναι περίεργα ενώ και τα μπουκάλια της μπύρας χαρίζουν γέλιο με τα μεγέθη τους αλλά και τον τρόπο με τον οποίο τα χρησιμοποιούν οι «άνθρωποι». Στην καλύτερη περίπτωση, μιλάμε για ένα σουρεαλιστικό αποτέλεσμα που είναι ταυτόχρονα οικείο και εντυπωσιακά ξένο.

Επί του παρόντος, η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη που ασχολείται με τη δημιουργία βίντεο, βρίσκεται ακόμα σε νηπιακό στάδιο. Σε σχέση με τα γλωσσικά μοντέλα στο οποίο βασίζεται στο ChatGPT, τα μοντέλα σύνθεσης κινούμενης εικόνας AI, είναι πιο χρονοβόρα για να εκτελεστούν ενώ και το κόστος δημιουργίας εκτοξεύεται. Η ιμπρεσιονιστική άποψη των διαφημίσεων μπύρας προέρχεται πιθανότατα από την “κατανόηση” της ουσίας των πραγματικών διαφημίσεων μπύρας στο σύνολο δεδομένων που διαθέτει το Gen-2.

Η παραγωγή ακόμη και με ένα τόσο παράξενο αποτέλεσμα όπως αυτό, απαιτεί ανθρώπινη επιμονή, με την εκτέλεση και απόρριψη πολλών γενεών για να επιτευχθεί έστω και ένα καλό αποτέλεσμα. Στην περίπτωση του Synthetic Summer, το Privateisland.tv δημιούργησε τα κλιπ, επέλεξε τα καλύτερα και συνέθεσε τα τμήματα σε μια ακολουθία, προσθέτοντας μουσική και ηχητικά εφέ.

Ένα ακόμη παράδειγμα διαφημιστικού, αυτή τη φορά για την προώθηση μιας πίτσας, ξεχωρίζει και αυτό για τα περίεργα αποτελέσματα, χαρίζοντας γέλιο σε πολλές περιπτώσεις. Τα δύο αυτά παραδείγματα πάντως δείχνουν ότι η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη έχει ακόμα πολύ δρόμο μπροστά της μέχρι να μπορέσει να φτάσει σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο, κάτι που μπορεί να μεταφράζεται σε ελάχιστα χρόνια αν κρίνουμε με το ρυθμό που αναπτύσσεται η AI.