Σίγουρα δεν έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε τέτοιες αλλαγές σε μια τόσο καταξιωμένη υπηρεσία, αλλά από την άλλη, τίποτα πλέον δεν μας κάνει εντύπωση επί εποχής Elon Musk. Έτσι το TWITTER προχωρά σε ριζικό rebranding από τον ιδιοκτήτη του Elon Musk, ο οποίος ανακοίνωσε ότι η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης θα μετονομαστεί σε X και ότι το εμβληματικό λογότυπο του μπλε πουλιού θα αντικατασταθεί από ένα στυλιζαρισμένο X. Η αλλαγή, την οποία αποκάλυψε ο Musk στον προσωπικό του λογαριασμό στο TWITTER την περασμένη εβδομάδα, έχει ήδη τεθεί σε ισχύ στον ιστότοπο, στον επίσημο λογαριασμό της εταιρείας καθώς και τα κεντρικά γραφεία του TWITTER.
Ο Musk, ο οποίος είναι ένας από τους πλουσιότερους και με τη μεγαλύτερη επιρροή ανθρώπους στον κόσμο, εξαγόρασε το TWITTER έναντι 44 δισεκατομμυρίων δολαρίων τον Οκτώβριο του 2022, μετά από μήνες εικασιών και φημών. Έκτοτε, έχει προβεί σε αρκετές αμφιλεγόμενες αλλαγές στην πλατφόρμα, όπως απολύσεις χιλιάδων υπαλλήλων, αλλαγή των πολιτικών της και εισαγωγή νέων χαρακτηριστικών. Έχει επίσης χρησιμοποιήσει τον λογαριασμό του στο TWITTER για να μοιραστεί τις απόψεις και τις ιδέες του για διάφορα θέματα, προκαλώντας συχνά συζητήσεις και αντιπαραθέσεις.
Ο Musk δήλωσε ότι αποφάσισε να μετονομάσει το TWITTER σε X επειδή ήθελε να δημιουργήσει μια νέα ταυτότητα και ένα νέο όραμα για την πλατφόρμα, η οποία, όπως είπε, αντιμετώπιζε οικονομικές δυσκολίες και έχανε χρήστες από τους ανταγωνιστές της. Είπε επίσης ότι ήθελε να αποχαιρετήσει το εμπορικό σήμα του TWITTER «και όλα τα πουλιά» τα οποία, όπως είπε, ήταν ξεπερασμένα και άσχετα. Είπε ότι το X.com, ένα domain name που του ανήκε από το 1999, ανακατευθύνεται πλέον στο twitter.com.
Το rebranding έχει λάβει ανάμεικτες αντιδράσεις από τους χρήστες του TWITTER. Ορισμένοι επαίνεσαν τον Musk για την τολμηρή και καινοτόμο κίνησή του, ενώ άλλοι τον επέκριναν για την καταστροφή ενός γνωστού και αγαπημένου εμπορικού σήματος το οποίο διαθέτει ακόμα και λέξη στο αμερικανικό λεξικό. Κάποιοι εξέφρασαν επίσης σύγχυση και δυσπιστία για την αλλαγή, αναρωτώμενοι αν πρόκειται για αστείο ή φάρσα. Κάποιοι αμφισβήτησαν επίσης τη νομιμότητα και τη σκοπιμότητα του rebranding, ιδίως όσον αφορά τα εμπορικά σήματα και τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας.
Το rebranding είναι ένα από τα πιο σημαντικά γεγονότα στην ιστορία του TWITTER, η οποία χρονολογείται από το 2006. Το TWITTER είναι μια από τις πιο δημοφιλείς και επιδραστικές πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο, με πάνω από 238 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες από τον Οκτώβριο του 2022. Το TWITTER υπήρξε επίσης μια πλατφόρμα για ειδήσεις, ψυχαγωγία, πολιτική, πολιτισμό και κοινωνικά κινήματα. Ωστόσο έχει επίσης αντιμετωπίσει πολλές προκλήσεις και επικρίσεις με την πάροδο των ετών, όπως μείωση των εσόδων, παραβιάσεις ασφαλείας, παραπληροφόρηση, λογοκρισία, παρενόχληση και αναπαραγωγή ρητορικής μίσους.
Το rebranding αντικατοπτρίζει επίσης την προσωπικότητα και τη φιλοδοξία του Musk, που τον έχουν καταστήσει αμφιλεγόμενη και πολωτική φιγούρα στον κλάδο της τεχνολογίας και όχι μόνο. Ο Musk είναι περισσότερο γνωστός για τα εγχειρήματά του στην εξερεύνηση του διαστήματος (SpaceX), τα ηλεκτρικά οχήματα (Tesla), τις διεπαφές εγκεφάλου-υπολογιστή (Neuralink), τη διάνοιξη σηράγγων (The Boring Company) και το κρυπτονόμισμα (Dogecoin). Είναι επίσης γνωστός για τις εκκεντρικές ιδέες του, όπως ο αποικισμός του Άρη, η δημιουργία ενός συστήματος hyperloop, η εμφύτευση τσιπ στον ανθρώπινο εγκέφαλο και η αποστολή ενός αυτοκινήτου στο διάστημα, με το τελευταίο να γίνεται πραγματικότητα.