Τι είδαμε σήμερα στη CES 2023

1 έτος πριν
ASKA Α5

Σε φουλ ρυθμούς τρέχει η CES, με τα ενδιαφέροντα προϊόντα να κατακλύζουν τους εκθεσιακούς χώρους των εταιρειών.

Η πρώτη μας στάση ήταν στον εκθεσιακό χώρο της LG, που αποτελεί πάντα έναν από τους μεγαλύτερους της έκθεσης, με το χαρακτηριστικό «The Wave» να μας υποδέχεται. Εκατοντάδες κυρτές τηλεοράσεις, τοποθετημένες σε μήκος του χώρου, προβάλλουν εντυπωσιακά πλάνα, δείχνοντας παράλληλα και τις εξαιρετικές επιδόσεις της OLED τεχνολογίας.

Στα ενδότερα, ρίξαμε μια πιο κοντινή ματιά στις νέες τηλεοράσεις της εταιρείας για το 2023, και κυρίως αυτές που στηρίζονται στην OLED τεχνολογία. Και φέτος η LG ανεβάζει σημαντικά τη φωτεινότητα ενώ προσθέτει επιπλέον δυνατότητες που μπορείς να διαβάσεις στο αναλυτικό μας άρθρο.

Συνέχεια με gaming όπου θαυμάσαμε από κοντά τις προτάσεις της εταιρείας σε ότι αφορά τις gaming οθόνες που και αυτές στηρίζονται στην OLED τεχνολογία, αλλά έρχονται μαζί με υψηλό ρυθμό ανανέωσης στα 240Hz, κάτι απαραίτητο για τον gamer που σέβεται τον εαυτό του. Φυσικά τα μεγέθη «ξεφεύγουν» φτάνοντας τις 45 ίντσες ενώ σε συνδυασμό με την κυρτότητα, δίνουν την καλύτερη εμπειρία στον gamer. Αν από την άλλη έχεις δίλλημα για το αν χρειάζεσαι κυρτή η επίπεδη οθόνη, η LG OLED Flex είναι η λύση σου αφού με το πάτημα ενός κουμπιού, αναλαμβάνει να μεταμορφωθεί στη μία ή την άλλη λύση, κάτι σίγουρα εντυπωσιακό.

Επόμενη στάση ο εκθεσιακός χώρος της ASUS, με την εταιρεία να ανανεώνει σχεδόν όλες τις σειρές laptop της με τις τελευταίες κορυφαίες λύσεις που ανακοίνωσαν στην έκθεση η Intel (στους επεξεργαστές) και η NVIDIA (στις GPU). Τα Expertbook B9 και Zenbook 14X OLED έρχονται να αντικαταστήσουν δύο δημοφιλή μοντέλα, επενδύοντας πάντα στα πλεονεκτήματα της OLED τεχνολογίας. Ακόμα τα ROG Flow συνεχίζουν να εντυπωσιάζουν με τις gaming επιδόσεις τους, σε διαστάσεις laptop όμως από τις μικρότερες της αγοράς κάνοντας παιχνιδάκι τη μεταφορά τους.

Εκεί που κάνει τη διαφορά η εταιρεία είναι με τα μοντέλα ProArt Studiobook 16X 3D OLED και Vivobook Pro 16X 3D OLED, τα οποία εκτός από κορυφαία τεχνικά χαρακτηριστικά, ενσωματώνουν την τεχνολογία Spatial Vision. Η τεχνολογία επιτρέπει στον κάτοχο του laptop να βλέπει τρισδιάστατο περιεχόμενο στην οθόνη, χωρίς να χρειάζεται να φορά γυαλιά. Σε ότι αφορά το ProArt Studiobook η έμφαση δίνεται στους δημιουργούς όπως στους σχεδιαστές 3D μοντέλων ενώ στη δεύτερη περίπτωση σε όσους προτιμούν να βλέπουν 3D ταινίες και παιχνίδια. Και στις δύο περιπτώσεις πάντως το αποτέλεσμα είναι εκπληκτικό αφού ξεχωρίζει για την ευκρίνειά του και δεν έχει σχέση με παλιότερες προσπάθειες που πιθανόν έχεις δει.

Στον εκθεσιακό χώρο της SONY, εκτός από το ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κατασκευάζει μαζί με τη HONDA, είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε και το PSVR2, το νέο σύστημα εικονικής πραγματικότητας για το PS5. Το PSVR2 έρχεται στις 22 Φεβρουαρίου και όπως διαπιστώσαμε αποτελεί μια αναβαθμισμένη -σε όλα- πρόταση συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά. Συγκεκριμένα παίξαμε μια πίστα από το παιχνίδι Horizon το οποίο θα αποτελεί και έναν από τους τίτλους που θα λανσαριστούν μαζί με την κονσόλα, με τα γραφικά να έχουν πολύ μεγαλύτερη ανάλυση, μεταφέροντάς μας άμεσα στον εικονικό κόσμο του παιχνιδιού. Το ίδιο το headset διακρίνεται για το μικρό του βάρος ενώ η όλη διαδικασία εγκατάστασης ήταν πανεύκολη, κάτι που βοηθά και το μόλις 1 καλώδιο που θα χρειαστεί για την απευθείας σύνδεσή του με το PS5. Εξίσου ικανοποιητικά είναι και τα χειριστήρια του PSVR2 που διακρίνονται για την εργονομία τους.

Η CES είναι η έκθεση που μπορείς να δεις ακόμα και ένα ιπτάμενο αυτοκίνητο, κάτι που φυσικά δεν παραλείψαμε να κάνουμε. Το ASKA A5 φαίνεται ότι θα είναι ίσως το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα κάνει πραγματικότητα αυτό που έχουμε δει σε πολλές ταινίες επιστημονικής φαντασίας (βλ. Back to the Future), αν και η εμπορική του κυκλοφορία αργεί λίγο ακόμα. Σύμφωνα με όσα μας είπαν στελέχη της εταιρείας, το πρωτότυπο που παρουσιάζεται στην έκθεση πρόκειται για ένα μίγμα αυτοκινήτου και ελικοπτέρου, με 4 θέσεις για να μπορεί να χρησιμοποιηθεί επαγγελματικά για μεταφορά ατόμων.  

Η αυτονομία του ηλεκτρικού κινητήρα φτάνει τα 400 χιλιόμετρα αν και μπορεί να χρησιμοποιηθεί και με τον «παραδοσιακό» τρόπο. Η τελική του μορφή θα έχει το μέγεθος περίπου ενός SUV, με τους έλικες διπλωμένους μεν όμως να εξέχουν ελαφρώς από την κορυφή ενώ στο εσωτερικό, βρίσκουμε οθόνες με όλα τα όργανα του οχήματος, όπως κι ένα κλασικό τιμόνι αυτοκινήτου. Τέλος οι τέσσερεις τροχοί διαθέτουν έκαστος ένα μοτέρ, που προσφέρουν τετρακίνηση στο όχημα.

Η εμπορική του κυκλοφορία αναμένεται το 2026, με τις προπαραγγελίες να έχουν ήδη ξεκινήσει.